  • Data: 2009-06-11 19:17:39
    Temat: Re: zbli?eniówki PayPass MC i Maestro - obserwacje
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Przyjmij do wiadomosci ze w przypadku kart zblizeniowych da sie
    > przeprowadzic transakcje "na odleglosc" (np. w tlumie) placac
    > w normalnym sklepie, bez wspoludzialu sprzedawcy i bez potrzeby
    > posiadania terminala w niewielkiej odleglosci od karty.

    na odleglosc 5 cm ; zanim zaczniesz masowo robic takie "fraudy" posadza cie
    za naruszenie nietykalnosci cielesnej czy inne molestowanie albo po prostu
    dostaniesz od kogos w twarz, bo nie da sie tego zrobic z odleglosci jaka
    zachowuja ludzie miedzy soba nawet w tłoku. co do obciazenia karty bez
    terminala (czyli kluczy), ktory jest niezbedny do autentykacji transakcji
    (tak jak pisalem rozkodowanie kryptogramu bądz cvc/cvv3) nie bede
    komentowal, bo to swiadczy ze nie masz pojecia o czym piszesz. na pdobnej
    zasadzie mozesz sobie odczytac dane z karty magnetycznej przez jakis czytnik
    podpiety do pc i co z tego ? obciążysz kartę ?

    > I jeszcze ze nie wymaga to specjalnie wielkich nakladow ani trudnosci,
    > a glowne przeszkody to a) jest to jakas nowosc (przestepcy niekoniecznie
    > sa naukowcami), b) limity sa takie, ze nie da sie kupic za to TV itp,
    > w kawalkach po 50 zl nie sprzedaja raczej.

    u nas nowosc, w stanach od 5 lat - i nie ma przez to wiecej fraudow.

    > Niestety "oczywisty" niekoniecznie oznacza w tym przypadku "prawdziwy".

    pisząc po twojemu - fałsz

    > Jesli transakcja zostaje przeprowadzona przy uzyciu oryginalnej karty,
    > i jesli ta karta (zblizeniowa) byla caly czas w posiadaniu prawowitego
    > posiadacza, to najpierw bank musi uznac ja za fraud, by mozna bylo ja
    > zarejestrowac jako taki.

    no i co z tego ? chyba oczywiste ze za kazdym razem gdy jest robiony
    chargeback fraudowy musi byc zarejestrowane naduzycie w MC bo inaczej bank
    nie wygra