  • 21. Data: 2009-05-25 06:03:27
    Temat: Re: Sytuacja banków w Polsce
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "zgred" <z...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gvdanm$9gu$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    Mithos pisze:
    > Może dzięki kryzysowi pozbędziemy się KRUSów, górniczych wcześniejszych
    > emerytur i innych świętych krów ? Po co państwo ma pożyczać, czy robić

    Popieram!
    :-)

    ==============
    Nie wiem dokładnie jak funkcjonuje KRUS, ale wcześniejsze emerytury
    (górnicze, mundurowe, nauczycielskie i inne) BYŁY ELEMENTEM UMOWY.
    Mówiono człowiekowi: nie zarobisz dużo, ale po 25 (15, 30...) latach

    =============

    1 Zmiana systemu (RP v 1, 2 itd) powinna być powodem do rewizji umów.
    2 Umowa stała się niewykonalna z powodu bankructwa ICMPTZ?
    3 Jeżeli zmiana systemu nie jest powodem do zmiany umów, to co jest?
    4 Czy krwawa rewolucja naprawdę jest konieczna do zmiany umów?

    Przypominam też, że wcześniejsze umowy społeczne zakładały ścinanie
    czarownic, władzę absolutną władcy itp. Mamy się tego też trzymać? Po ilu
    latach absurdalne i niesprawiedliwe umowy wygasają? Nie wystarczy np 10?
    Musi być 100 albo 500?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2009-05-25 06:08:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Obawiam się, że jak to wszystko pie*dolnie to będzie znowu jakaś globalna
    > rewolucja albo nastanie epoka państw totalitarnych (bo inaczej nad masami
    > rozjuszonych ludzi się nie da zapanować).

    W zasadzie ewolucja wtym kierunku odbywa się na naszych oczach od około roku
    2001.

  • 23. Data: 2009-05-25 06:17:43
    Od: k...@o...pl

    On 25 Maj, 01:08, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Jak definiujesz panstwo totalitarne?
    można tak:
    "charakterystyczny dla XX-wiecznych reżimów dyktatorskich system rządu
    dążący do całkowitej władzy nad społeczeństwem za pomocą monopolu
    informacyjnego i propagandy(1), ideologii państwowej(2), terroru
    tajnych służb(3), akcji monopolowych(4) i masowej monopartii(5)"

    (1) - coś jest w tym kierunku jednak nadal istnieje wiele odmiennych
    poglądowo (od "większości") mediów i nadal nie muszą działać w
    całkowitym podziemiu
    (2) - tu raczej trzeba by jeszcze sporo zmienić
    (3) - są tacy co twierdzą, że jest/było niedawno - ale do słowa terror
    to bardzo daleko.
    (4) - są tacy co by chcieli, ale w wielu dziedzinach do monopolu
    jeszcze daleko...albo się zakańcza
    (5) - no, PO jest blisko

    można tak:
    "system rządów (oraz wspierająca go ideologia) charakterystyczny dla
    XX-wiecznych państw, w których ambicje modernizacyjne i mocarstwowe
    szły w parze z rozczarowaniem do demokracji, jej kryzysem lub
    niedostatkiem"

    Mamy partie które słowo "demokracja" nadużywają jak i takie które
    otwarcie twierdzą, przynajmniej poprzez niektórych przedstawicieli, że
    to du**kracja (np. UPR).

  • 24. Data: 2009-05-25 06:19:18
    Od: zgred <z...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "zgred" <z...@n...com> napisał w wiadomości
    > 1 Zmiana systemu (RP v 1, 2 itd) powinna być powodem do rewizji umów.
    Dlaczego? Czy MinFin 4RP miał podstawy do pokazania "wała" wszystkim,
    którzy kupili obligacje SP od 3RP?
    > 2 Umowa stała się niewykonalna z powodu bankructwa ICMPTZ?
    O ile wiem, państwo polskie (każde kolejne) nie ogłaszało bankructwa.
    Nawet hitlerowskie Niemcy (w pewnym zakresie) uszanowały prawo własności
    Polaków. Przejmując majątek państwa przejmuje się zobowiązania. Inaczej
    mamy do czynienia z bandytyzmem i rabunkiem jak w '45.
    > 3 Jeżeli zmiana systemu nie jest powodem do zmiany umów, to co jest?
    Masz na myśli "jednostronnego zerwania umów"? Powodem do zmiany są
    odpowiednie klauzule w umowie, renegocjacja umowy, aneks do umowy.
    > 4 Czy krwawa rewolucja naprawdę jest konieczna do zmiany umów?
    Krwawa rewolucja jest masowym bandytyzmem, który powinien być jak
    najsurowiej ścigany przez prawo (także międzynarodowe). Tzn
    rewolucjonistów - wieszać.

> [...]
    > czarownic, władzę absolutną władcy itp. Mamy się tego też trzymać? Po
    > ilu latach absurdalne i niesprawiedliwe umowy wygasają? Nie wystarczy np
    Widzisz - w przypadku ubezp. emeryt. wystarczy "do śmierci
    ubezpieczonego". Inne umowy powinny określać czas obowiązywania.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 25. Data: 2009-05-25 06:25:12
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Maj, 08:03, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:

> [...]
    > latach absurdalne i niesprawiedliwe umowy wygasają? Nie wystarczy np 10?

    Kto z kim się umawiał ? Z kimumawiał się car Piotr I na swoje
    urzędowanie ? A Fryderyk Wielki ? A Ludwik XVI ? po cholere było go
    ścinac, prościej chyba było rozwiązać "umowę" ?

  • 26. Data: 2009-05-25 07:21:16
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gvc4bc$8rl$1@news.onet.pl...

    > Rzecz w tym, że sygnały nadciągają z różnych źródeł.

    narazie na przestrzeni tygodnia dokładnie ten sam pan analityk popełnił dwa
    artykuły o podobnym brzmieniu. Co do treści to raczej luźno wiąże fakty aby
    udowodnić tezę.
    Ciekawi mnie przy okazji ofensywa kryzysowa PISu...
    Całość uważam za skrajnie nieodpowiedzialną, choć nie jestem ślepy i widze
    oczywiste zagrożenia w pogorszeniu portfela kredytowego oraz spadku
    zdolności banków do generacji strumienia kredytowego (ograniczenia kapitałow
    własnych).

    george

  • 27. Data: 2009-05-25 07:31:53
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    > (RP v 1, 2 itd) powinna być powodem do rewizji umów.
    Dlaczego? Czy MinFin 4RP miał podstawy do pokazania "wała" wszystkim,
    ----------------

    Czy wielkie wojny i rewolucje miały jakieś podstawy? Historię piszą
    zwycięzcy, a motywy i środki ocenia się przez punkt widzenia zwycięzcy.

> [...]
    Polaków. Przejmując majątek państwa przejmuje się zobowiązania. Inaczej
    mamy do czynienia z bandytyzmem i rabunkiem jak w '45.
    -------------

    Cały czas mamy do czynienia z rabunkiem. Ja nie widzę wielkiej różnicy od
    45.

    > 3 Jeżeli zmiana systemu nie jest powodem do zmiany umów, to co jest?
    Masz na myśli "jednostronnego zerwania umów"? Powodem do zmiany są
    odpowiednie klauzule w umowie, renegocjacja umowy, aneks do umowy.
    -----------

    Albo np niewypłacalność. Powodem zerwania umowy może też być rewolucja. Np
    francuska. Lud nie miał klauzul, a zrobił co zrobił.

> [...]
    Krwawa rewolucja jest masowym bandytyzmem, który powinien być jak
    najsurowiej ścigany przez prawo (także międzynarodowe). Tzn
    ----------

    Czyli należy powiesić np obecnie panujących we Francji? Ich władza jest
    skutkiem rewolucji. Podobnie jak i u nas demokracja jest wynikiem (mało
    krwawego w naszym przypadku) buntu.

> [...]
    Widzisz - w przypadku ubezp. emeryt. wystarczy "do śmierci
    ubezpieczonego". Inne umowy powinny określać czas obowiązywania.

    ---

    Powinno się im powiedzieć, że zostali oszukani, pomóc osobnym funduszem a
    nie ze wspólnej kasy i PRZESTAĆ oszukiwać obecnie pracujących. Bo zarówno
    emeryci są oszukani obietnicą za wysokiej emerytury, jak i obecnie pracujący
    są oszukani jeszcze BARDZIEJ niemoralnymi zasadami wspomagania zupełnie
    obcych osób na podstawie zupełnie niesprawiedliwych motywów.

  • 28. Data: 2009-05-25 07:33:25
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    .googlegroups.com...
    wrote:

> [...]

    urzędowanie ? A Fryderyk Wielki ? A Ludwik XVI ? po cholere było go
    ścinac, prościej chyba było rozwiązać "umowę" ?
    ---------------

    Car powiedział. Lud miał prawo wybrać między śmiercią, a zaakceptowaniem
    umowy.
    Tak samo teraz. Rząd postanawia, a my wybieramy między łamaniem prawa,
    emigracją, a milczącą zgodą.
    Tak samo możemy gówno zrobić.

  • 29. Data: 2009-05-25 07:51:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@o...pl writes:

    > (1) - coś jest w tym kierunku jednak nadal istnieje wiele odmiennych
    > poglądowo (od "większości") mediów i nadal nie muszą działać w
    > całkowitym podziemiu

    Tylko wtedy, gdy te poglady mieszcza sie w zalozonych ramach. Tyle to
    zawsze bylo.

    > (2) - tu raczej trzeba by jeszcze sporo zmienić
    > (3) - są tacy co twierdzą, że jest/było niedawno - ale do słowa terror
    > to bardzo daleko.

    Fakt, u nas w Europie jest nieco lepiej, ale np. w takich USA ludzie
    boja sie na niektore tematy cos napisac/powiedziec.

    > (4) - są tacy co by chcieli, ale w wielu dziedzinach do monopolu
    > jeszcze daleko...albo się zakańcza

    Co robi dokladnie?

    > (5) - no, PO jest blisko

    Nie PO. Zbiorowi partii, ktore miedzy soba roznia sie tylko drobnymi
    szczegolami, gdy powstanie i np. wejscie do parlamentu innej partii jest
    praktycznie niemozliwe - np. na skutek odpowiednio ustawionej ordynacji,
    braku dostepu do mediow, ew. (gdyby te dwie rzeczy nie wystarczyly)
    falszowania wyborow itd.

    Jasne ze niektore aspekty nowoczesnego totalitaryzmu sa nieco inne niz
    kiedys.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2009-05-25 07:55:06
    Od: Ra <a...@a...com>

    Mithos pisze:
    > http://biznes.onet.pl/7,1558570,prasa.html
    >
    > Moim zdaniem ciekawy artykuł.
    >
    > Fatalna sytuacja zagranicznego właściciela BRE o jakiej wspomniano w ww.
    > artykule oraz nerwowe ruchy tego banku, a także pojawiające się na
    > forach opinie na temat kondycji BRE sprawiają, że zaczynam dosyć
    > poważnie zastanawiać się nad ewakuacją.
    >
    > Dodatkowo interesująca jest to, że podobno na banki brak kupców, a
    > niektóre banki redukują swoje plany i odstępują od wykupywania konkurencji.
    >
    > To kiedy apokalipsa ?

    artykuły tego niezależnego analityka zawsze rozpoznaję po pierwszych 2
    zdaniach