  • 11. Data: 2007-05-03 19:43:38
    Temat: Re: autoryzacja transakcji kartą...
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > na podpis :-)

    A czy nie jest tak, że podpis czy PIN jest zależny nie tylko od typu karty
    ale od terminala ?
    Ja w wielu przypadkach potwierdzam transakcję PIN'em, ale czasami trafia się
    żądanie podpisu. A ostatnio w jednym z hiper, po małym remoncie zmieniono
    kasy i teraz żąda PIN'u i gwiazdki w miejsce nr karty (za wyjątkiem 4 ost. cyfr).
    Przedtem był podpis i na wydruku uwidoczniony pełen nr karty wraz datami ważności
    i czytałem o przypadkach ręcznego (bez użycia karty ) wprowadzenia danych do
    terminala plus "byle jaki" podpis i konto obciążone... :(
    Ukrywanie części nr karty pod "gwiazdkami" + PIN utrudnia takie numery.
    Ale jeszcze nie wszystkie terminale wymieniono na nowszą generację.....
    Na pewno trzeba wyjaśnić tą sytuację. Ja też miałem kilka takich zdarzeń,
    że nie udało mi się zapłacić kartą z racji awarii/braku łączności w hiper,
    ale zawsze dzwoniłem na kartolinie w celu zweryfikowania czy nastąpiło
    obciążenie czy nie. I jak dotąd, były to rzeczywiste braki łączności.

    pozdrowienia Piotr W.

  • 12. Data: 2007-05-03 21:16:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr W." <p...@p...com> writes:

    > A czy nie jest tak, że podpis czy PIN jest zależny nie tylko od typu karty
    > ale od terminala ?

    Oczywiscie.

    > Ja w wielu przypadkach potwierdzam transakcję PIN'em, ale czasami trafia się
    > żądanie podpisu.

    Jak nie ma pinpada to trudno inaczej.

> [...]
    > i czytałem o przypadkach ręcznego (bez użycia karty ) wprowadzenia danych do
    > terminala plus "byle jaki" podpis i konto obciążone... :(

    Pomijajac podpis (powinien byc na oryginalnym kwicie) to pelny numer
    wlasnie po to jest (albo moze byl) - jak sie cos sp* totalnie to
    sprzedawca bral po kolei wszystkie kwity i jeszcze raz wklepywal
    wszystkie transakcje.
    Z plaskimi kartami moze to nie przejsc, ale wtedy zawsze jest numer
    autoryzacji.

> [...]
    > ale zawsze dzwoniłem na kartolinie w celu zweryfikowania czy nastąpiło
    > obciążenie czy nie. I jak dotąd, były to rzeczywiste braki łączności.

    Nawet w przypadku blokady i obciazenia moze to byc jakis problem
    "na laczach".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2007-05-03 21:35:39
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 03 May 2007 14:11:26 +0000, Krzysztofsf napisał(a):

    > Od 13-o do 16-o byly problemy z kartami visa (swoja droga ciekawe, jak
    > tem potezny pad wyciszono w mediach........)

    A to prawda, potwierdzam, że trzynastego w piątek miałem przewały z
    wizami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 14. Data: 2007-05-04 20:21:12
    Od: "tpajak" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Aga" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Witam,

    > dokonałam zakupów w sklepie i z powodów rzekomo komunikacyjnych nie mogłam
    > dokonać płatności karta kredytową więc zapłaciłam gotówką Jakież było moje
    > zdziwienie, gdy okazało się, że z karty kredytowej również ściągnieto tą
    > kwotę. Ani nie podpisałam się na wydruku z terminala, ani też nie
    > autoryzowałam transakcji PINem. Mój szanowny bank chce abym zastrzegła
    > kartę... Myslę sobie czy odpuścić czy robić dalej awanturę z powodu 30
    > zł....
    > Pozdrawiam :-)

    Czy nie jest aby tak, że terminal ZAWSZE wydaje slipa, który jest
    potwierdzeniem udanej / nieudanej transakcji. W przypadku autoryzacji
    pozytywnej jest albo miejsce na podpis albo komunikat PIN ZGODNY czy cos w
    tym guscie. Natomiast w przypadku problemów jest komunikat ODMOWA, BŁĄD
    AUTORYZACJI, PROBLEMY Z POŁĄCZENIEM - komunikat o odrzuceniu transakcji
    wskazujący mniej więcej precyzyjnie przyczynę. Sprzedawca ma obowiązek
    przekazać tego slipa klientowi aby ten mógł go strzec jak oka w glowie gdyby
    pojawił sie problem taki jak przez Ciebie opisany. Nie rozumiem dlaczego nie
    dostałaś tego papierka.

    Pozdrawiam
    tpajak

  • 15. Data: 2007-05-04 20:34:42
    Od: "mucho mejor" <m...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Watpliwe. Pewnie po prostu transakcja przeszla tylko sprzedawca
    > nie wiedzial co sie dzieje (np. zglupial, bo mu sie papier
    > skonczyl w terminalu itp).

    dokładnie, wystarczy zwykła reklamacja, z dokładnym opisem zaistniałej
    sytuacji ten pomysł z zastrzeganiem karty jest raczej niedorzeczny a wynika ze
    sztampowego traktowania Twojego zgłoszenia przez pracownika banku.

    pzdr,
    MM

  • 16. Data: 2007-05-05 00:17:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "tpajak" <t...@o...eu> writes:

> [...]
    > potwierdzeniem udanej / nieudanej transakcji. W przypadku autoryzacji
    > pozytywnej jest albo miejsce na podpis albo komunikat PIN ZGODNY czy cos w

    Technika zawodna jest.

    > Natomiast w przypadku problemów jest komunikat ODMOWA, BŁĄD
    > AUTORYZACJI, PROBLEMY Z POŁĄCZENIEM - komunikat o odrzuceniu transakcji
    > wskazujący mniej więcej precyzyjnie przyczynę.

    "Przeciagnij karte" :-)

    > Sprzedawca ma obowiązek
    > przekazać tego slipa klientowi

    Z czego mialby ten obowiazek wynikac? Zwlaszcza jesli klient nie
    podpisal zadnego kwitu, ani nie wpisal PINu?

    > aby ten mógł go strzec jak oka w glowie gdyby
    > pojawił sie problem taki jak przez Ciebie opisany. Nie rozumiem dlaczego nie
    > dostałaś tego papierka.

    Problem z papierem w drukarce czasem naprawde sie zdaza :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2007-05-05 10:20:50
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > Nie rozumiem dlaczego nie
    > dostałaś tego papierka.

    Ja tez tego nie rozumiem i m.in. dlaczego ekspedientka np rzucila ta karte
    ze zloscia na tasme... ale to juz zupelnie inna historia :-)

  • 18. Data: 2007-05-05 10:27:41
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Aga <a...@o...pl> napisał(a):

    > Ja tez tego nie rozumiem i m.in. dlaczego ekspedientka np rzucila ta karte
    > ze zloscia na tasme... ale to juz zupelnie inna historia :-)

    Przypomnial mi sie plakat ze stalinem kopiacym dziecko w de... podpisany "A mogl
    zabic" :))

    mogla jeszcze cie opluc :)

  • 19. Data: 2007-05-05 11:57:06
    Od: "Aga" <a...@o...pl>