  • 1. Data: 2004-11-30 21:20:17
    Temat: Re: duza wpłata na ROR - na co uwazać ???
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Urko napisał(a):
    > na co uwazac przy wpalcie na ROR?

    Żeby idąc do okienka kasowego nie napadły bandziory w kominiarkach...

  • 2. Data: 2004-12-01 20:46:44
    Temat: duza wpłata na ROR - na co uwazać ???
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    na co uwazac przy wpalcie na ROR?
    czy bank przy wyzszej wpalcie informuje jakąś instytucję która potem moze
    ścigać
    wpłacającego spisanego z dowodu osob. lub wlasciciela konta?
    czy jesli podzieli sie wplate na kilka części to można to ominąć?

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 3. Data: 2004-12-01 21:06:24
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Urko wrote:
> [...]
    > wpłacającego spisanego z dowodu osob. lub wlasciciela konta?
    > czy jesli podzieli sie wplate na kilka części to można to ominąć?

    AFAIR powyżej 10000 euro.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2004-12-01 21:12:56
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-12-01 22:06, Użytkownik <buraxta> napisał:

    > AFAIR powyżej 10000 euro.

    AFAIR 15000

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2004-12-01 21:18:02
    Od: "Gabi" <z...@p...fm>

    Jezeli wplata wieksza od 15000 euro, to wtedy podchodzi pod tzw pranie
    pieniedzy.Wtedy sie sprawdza delikwenta (w banku poprosza o podanie danych
    osobowych, a pozniej to pojdzie do rejestru prania).
    Podzielenie na mniejsze kwoty to jest wyjscie. Jakies. Ale trzeba to robic
    w odstepach czasowych. Nie wiem w jakich:) Dzien moze starczy.
    Ale z tym praniem to nie do konca tak, ze kryterium 15000 E jest jedynym.
    Bo doswiadczony pracownik banku jesli bedzie widzial wlasnie na koncie
    takie podejrzane wplaty i obroty (nawet mniejsze) to moze sie domyslic ze
    cos jest nie tak i wtedy tez moze zglosic do prania.

    Hmm... czy za tego posta odwiedzi mnie teraz jakas mafia?? :)

    Pzdr
    Gabi

  • 6. Data: 2004-12-01 21:23:47
    Od: "Gabi" <z...@p...fm>

    > AFAIR 15000

    True
    Moze jeszcze tylko dodam, ze osoba wplacajacamoze byc pozniej w jakis
    sposob scigana (albo wlasciciel konta) jesli odpowiednie organy dojda do
    tego ze cos jest nie tak z tymi wplatami.

    Gabi

  • 7. Data: 2004-12-01 21:41:47
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Gabi napisał:

    > Hmm... czy za tego posta odwiedzi mnie teraz jakas mafia?? :)

    Owszem...

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 8. Data: 2004-12-01 21:49:27
    Od: "ethan" <e...@u...wp.pl>

    Gabi napisal/a w wiadomosci news:colclh$dpm$1@nemesis.news.tpi.pl co
    nastepuje:
    In news:colclh$dpm$1@nemesis.news.tpi.pl Gabi wrote as follows:

> [...]
    > takie podejrzane wplaty i obroty (nawet mniejsze) to moze sie domyslic ze
    > cos jest nie tak i wtedy tez moze zglosic do prania.

    Prawo bankowe mowi w tej sytuacji, ze system bankowy musi automatem
    zasygnalizowac taka wplate i wyswietlic odpowiednia formatke z danymi
    dodatkowymi do podania. Wszystkie systemu musza miec juz taki mechanizm,
    jak weszlo prawo w zycie, to zostaly one skontrolowane przez odpowiednie
    jednostki i polecialy grozby i kary :).
    Z mojego doswiadczenia wiem, ze taka rejestracja danych dla pracownika
    banku to zbedna praca i strata czasu. Nie slyszalem, zeby byli jacys
    szczegolnie
    ambitni poza swiezakami podniecajacymi sie takim ostrzezeniem :).

    Logi z "pralni" sa pozniej przesylane dalej do kontroli przez odpowiednie
    sluzby.
    Czasem przyjada, popatrza w wyciagi (najczesciej kaza sobie je drukowac)
    pijac
    przy tym kawke i to czesto wsio.

    Pozdro
    --
    ethan99 (malpiszon) wp (kropa) pl

  • 9. Data: 2004-12-01 22:17:51
    Od: "Paweł" <d...@p...pl>

    Powyżej 15000 euro obroty na koncie sygnalizowane są obsłudze banku. Czyli
    nawet jeśli Ci się uda uzbierać w odstępie czasu kwote np.30000 euro i
    złożysz dyspozycje założenia lokaty na taką kwotę zostanie ona
    zasygnalizowana obsłudze banku. Ponieważ związane to jest z przekazaniem
    środków na rachunek lokaty. Wtedy ona podejmuje decyzję czy należy
    powiadamiać urząd skarbowy. Bank ma obowiązek powiadamiać US o operacjach o
    wszelkich wątpliwych transakcjach powyżej 15000 euro. Ale najpierw poprosi
    Cię np. o przesłanie do banku jakiś zaświadczeń np. potwierdzenia spadku,
    pensji lub honorarium. Jeśli nadal będzie miał watpliwości co do transakcji
    informuje US. Co do odstępów czasowych wpłat to min. 1 miesiąc. Najlepszym
    sposobem jest utworzenie kilku kont czy to w jednym banku np. subkont i
    rozdzielenie wpłaty na poszczególne konta. Lub jeszcze bezpieczniej na
    konta w róźnych bankach. Polecam banki poza naszym krajem w ktorym to
    ochrona praw osobowych klientow pozostawia duzo do zyczenia.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-12-01 22:42:44
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Dec 2004 21:46:44 +0100, Urko naskrobał(a):

    > na co uwazac przy wpalcie na ROR?
    > czy bank przy wyzszej wpalcie informuje jakąś instytucję która potem moze
    > ścigać
    > wpłacającego spisanego z dowodu osob. lub wlasciciela konta?

    idzie do rejestru ale o ile nie jest to jakaś poważna np milion zł to nikt
    tego z automaty nie sprawdza. Po prostu jest ślad - jeżeli kiedyś jakiś
    urząd będzie potrzebował danych finansowych (np US, prokuratura) to je
    otrzyma.

    > czy jesli podzieli sie wplate na kilka części to można to ominąć?

    limit to chyba 15000euro i chyba można ominąć.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org