  • 11. Data: 2004-12-01 23:35:31
    Temat: Re: duza wpłata na ROR - na co uwazać ???
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 01 Dec 2004 23:17:51 +0100,
    osoba podpisana: Paweł <d...@p...pl>
    napisała:
    [....]
    Możesz podać źródło swoich rewelecji ?
    Bo to "prawie" zgadza się z tym co ja wiem. Ale nie do końca.

    KJ

    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 12. Data: 2004-12-02 08:01:16
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > powiadamiać urząd skarbowy. Bank ma obowiązek powiadamiać US o operacjach
    > wszelkich wątpliwych transakcjach powyżej 15000 euro. Ale najpierw poprosi
    > Cię np. o przesłanie do banku jakiś zaświadczeń np. potwierdzenia spadku,
    > pensji lub honorarium.

    Cześć.
    Ostatnio, z okazji prywatyzacji PKO, ojciec przelał mi 100000 (sam nie ma
    rachunku u maklera). Oczywiście te pieniądze poszły na akcje (reszta zwrot).
    Od maklera dostanę za jakiś czas też dużą sumę (za sprzedaż akcji).
    Czy US może się czepiać mnie (nie ma szans, żebym się dorobił takiej kasy na
    razie), czy poprostu, mimo iż na moim koncie, potraktują pieniądze (jeśli
    mBank wyśle inf., czy tak zrobi?) jako własność ojca ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 13. Data: 2004-12-02 08:28:01
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <o...@p...onet.pl> napisal(a):

> [...]
    > razie), czy poprostu, mimo iż na moim koncie, potraktują pieniądze (jeśli
    > mBank wyśle inf., czy tak zrobi?) jako własność ojca ?

    To była moim zdaniem darowizna. :(
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

  • 14. Data: 2004-12-02 08:35:48
    Od: <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Informacje o każdej transakcji i zleceniu przekraczającym kwotę 15 000 EUR są
    przekazywane do GIIF. Dotyczy to także transakcji, co do której "okoliczności
    wskazują, że wartości majątkowe mogą pochodzić z nielegalnych lub
    nieujawnionych źródeł" niezależnie od wartości i charakteru zlecenia, także
    wtedy, gdy zrealizowana jest "w częściach".
    Instytucje obowiązane (w tym banki) przekazują te informacje co miesiąc do
    Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Nie muszą o tym informować
    Klienta.

    Wszystko szczegółowo jest opisane tutaj:
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/giif/akty_prawne/us
    tawa_tekst_ujednolicony.do

  • 15. Data: 2004-12-02 10:33:06
    Od: "Paweł" <d...@p...pl>

    Pamiętajcie Panowie, że banki żyją z pieniędzy jakie im wpłacamy i nie jest
    w ich interesie kontrolowanie źródeł z których je posiadamy.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2004-12-02 13:30:20
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > i nie jest
    > w ich interesie kontrolowanie źródeł z których je posiadamy.
    wydaje Ci sie...
    wiesz jakie sa konsekwencje współudziału w takim procederze dla banku ?

  • 17. Data: 2004-12-02 14:39:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Paweł" <d...@p...pl> writes:

> [...]
    > wszelkich wątpliwych transakcjach powyżej 15000 euro. Ale najpierw poprosi
    > Cię np. o przesłanie do banku jakiś zaświadczeń np. potwierdzenia spadku,
    > pensji lub honorarium. Jeśli nadal będzie miał watpliwości co do transakcji
    > informuje US. Co do odstępów czasowych wpłat to min. 1 miesiąc. Najlepszym
    > sposobem jest utworzenie kilku kont czy to w jednym banku np. subkont i
    > rozdzielenie wpłaty na poszczególne konta. Lub jeszcze bezpieczniej na
    > konta w róźnych bankach. Polecam banki poza naszym krajem w ktorym to
    > ochrona praw osobowych klientow pozostawia duzo do zyczenia.

    Na Ksiezycu to moze i tak jest, ale na Ziemi, a zwlaszcza w Polsce - nie.

    Natomiast "obsluga banku" moze byc istotnie powiadomiona - zwlaszcza
    jesli lokate zakladasz kontaktujac sie z ta wlasnie "obsluga", a nie
    z komputerem.

    Dodatkowo bank nie ma prawa a) żądac jakichkolwiek dokumentow dotyczacych
    transakcji (jesli chodzi o transakcje krajowe) b) przekazywac czegokolwiek
    do jakiegokolwiek (ktorego?) urzedu skarbowego.

    Jedyne co bank moze i powinien w takich sytuacjach robic to informowanie
    o transakcji niejakiego GIIF (Generalnego Inspektora Informacji
    Finansowej, czyli w przyblizeniu informowanie rządu, partii rzadzacej,
    mafii czy jak to sobie kto nazwie)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2004-12-02 17:30:57
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Użytkownik "Urko" <a...@N...pl> napisał w wiadomości

    dziekuje wszystkim

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 19. Data: 2004-12-03 18:17:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    owp napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >razie), czy poprostu, mimo iż na moim koncie, potraktują pieniądze (jeśli
    >mBank wyśle inf., czy tak zrobi?) jako własność ojca ?

    Wyciągi z banku lub biura maklerskiego zaświadczą o czystych pieniądzach.
    US nie pobierze wtedy 75% podatku od nieudokumentowanych dochodów.
    Ale jest kwestia pożyczki i podatku 2% od czynności cywilno-prawnych
    (PCC) dla kwot >1000zł.
    Odsyłam na pl.soc.prawo.podatki był m.in. wątek oszczednosci vs. US

  • 20. Data: 2004-12-03 21:04:09
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > (PCC) dla kwot >1000zł.
    > Odsyłam na pl.soc.prawo.podatki był m.in. wątek oszczednosci vs. US

    Ale to nie była pożyczka - te pieniądze nie są moje, ja tylko nimi
    dysponuje...
    Zresztą faktycznie to NTG.
    Dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam