  • 51. Data: 2009-04-14 05:44:09
    Temat: Re: mbank i problem z wypowiedzeniem umowy
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > Powinni w Polsce wprowadzić pozew zbiorowy, może wówczas by się co
    > niektórzy uspokoili ze swoimi wygłupami co trzeba, a co nie trzeba.

    Ja wysłałem im mailem podpisane za pomocą certyfikatu kwalifikowanego
    wypowiedzenie usługi eMakler. W odpowiedzi dostałem informację że mam im
    wysłać takie wypowiedzenie pocztą tradycyjną, na ichnim formularzu.
    Odparowałem że w regulaminie nie ma takiego wymogu a ja swoim działaniem
    zachowałem "formę pisemną". W odpowiedzi dostałem że "forma pisemna"
    oznacza formę papierową.

    Zastanawiam się co zrobić. Pozwać ich do sądu cywilnego czy nie robić
    nic, uznawszy że wypowiedzenie zostało skutecznie doręczone ? Bo nie mam
    zamiaru poddać się jakiejś pewnej siebie acz niedouczonej panience z
    mLinii, która wie lepiej od ustawodawcy co uznaje się za formę pisemną
    oświadczenia woli.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 52. Data: 2009-04-14 12:29:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kasia Haratym <k...@w...pl> writes:

    > Regulamin nigdy nie jest sprzeczny z ustawą - ci co tworzą regulaminy
    > to nie idioci.

    Cos nowego?

    > Jaki bank ma w tym interes? Przecież może wniosek odrzucić i po
    > kłopocie. To jak napisałam nie jest w banku interesie.

    Wniosek, jasne. Tylko kto wysyla wniosek jesli chce rozwiazac umowe?
    Nalezy wyslac oswiadczenie woli o rozwiazaniu umowy, a nie jakies
    "wnioski".

    > Uważam, że kretynizmem jest nazywanie posiadaczy kont w mBanku
    > gołodupcami w momencie gdy kombinujesz jak zarobić 50-100 PLN więcej
    > na lokacie w innym banku. Ot takie skojarzenie, nad którym może warto
    > się zastanowić.

    Obawiam sie ze tylko biedakow stac na wyrzucanie pieniedzy w bloto.
    Moze dlatego sa biedakami.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2009-04-14 16:06:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > nie mam zamiaru poddać się jakiejś pewnej siebie acz niedouczonej
    > panience z mLinii, która wie lepiej od ustawodawcy co uznaje się za

    Złożyć reklamację na mLinii
    W reklamacji napisz, że dnia takiego i takiego złożyłeś wypowiedzenie
    usługi i do dnia dzisiejszego nie dostałeś potwierdzenia jej zamknięcia.
    Zapisać nr reklamacji

    Po 14 dniach złożyć reklamację do reklamacji nr, że nie dostałes
    odpwiedzi na reklamację. I powtórzyć reklamację poprzednią.

    Po trzech razach spakować wszystko zipem i wysłać do wyborczej.

  • 54. Data: 2009-04-14 20:29:07
    Od: Michał <n...@a...internetu.pl>

    Budzik pisze:
    > bardziej warte niz wrobienie dowodu?

    Tak, bo taki dokument jest niepodważalny i bank nie ma praktycznie
    żadnego pola manewru np. na podstawie rzekomej niezgodności podpisu. W
    razie jakichkolwiek wątpliwości niech je rozwieje w kancelarii notariusza.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 55. Data: 2009-04-15 05:30:52
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > W reklamacji napisz, że dnia takiego i takiego złożyłeś wypowiedzenie
    > usługi i do dnia dzisiejszego nie dostałeś potwierdzenia jej zamknięcia.
    > Zapisać nr reklamacji

    Tak chyba zrobię, po ostatnim mailu w którym zasugeruję aby przed
    udzieleniem kolejnej głupiej odpowiedzi skonsultowali się z ich działem
    prawnym. Domniemuję że tam są lepiej poinformowani...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 56. Data: 2009-04-15 06:11:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebcio wrote:

    > Tak chyba zrobię, po ostatnim mailu w którym zasugeruję aby przed
    > udzieleniem kolejnej głupiej odpowiedzi skonsultowali się z ich działem
    > prawnym. Domniemuję że tam są lepiej poinformowani...

    Nie sądzę.
    W pewnym banku prawnicy bez mrugniecia okiem łykneli cytat, że brak
    odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni oznacza jej uznanie. :)

  • 57. Data: 2009-04-15 10:59:27
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    witek pisze:

    > Nie sądzę.

    Ach, ja naiwny... ;)

    > W pewnym banku prawnicy bez mrugniecia okiem łykneli cytat, że brak
    > odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni oznacza jej uznanie. :)

    No cóż, mimo wszystko liczę chociaż na to że zerkną we wskazane przeze
    mnie jak na talerzu artykuły aktów prawnych. Na razie jednak czekam na
    odpowiedź... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 58. Data: 2009-04-15 21:53:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 21:18:04 +0200, Kasia Haratym napisał(a):

    > Regulamin nigdy nie jest sprzeczny z ustawą - ci co tworzą regulaminy to
    > nie idioci.

    w mBanku? Owszem, idioci. I tworzą regulamin sprzeczny z Ustawą, a co
    więcej - nawet i ten regulamin jest olewany.

    Wyjaśnij, proszę, jakli punkt regulaminu mówi, że paszport nie może być
    dokumentem tożsamości obywatela RP? Bo zapis który explicite mówi o tym, że
    może w tym regulaminie jest. Cytuję, żebyś nie pisała, że nie ma:
    § 2.
    Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
    1. dokument tożsamości - dowód osobisty, paszport lub karta pobytu [...]

    Gdzie jest zapis, że paszport tylko dla obcokrajowca, słucham?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 59. Data: 2009-04-16 17:39:07
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Sun, 12 Apr 2009, Adam Płaszczyca wrote:

    > Jakiego podania? Żądania, nie podania.

    Co do tego zgoda, nieprecyzyjnie się wyraziłem.

    > A jak nie odpuszczą, to olej, to oni do sądu co najwyżej mogą pójść.

    A tutaj się nie zgodzę. Jeśli oleją moje wypowiedzenie i przedłużą umowę
    kredytową obciążając mnie kosztami to ja mam problem i muszę z nim iść do
    sądu a nie bank. Komu sąd przyzna rację to inna sprawa.
    Dzwoniłem dziś ze swoim problemem do rzecznika praw konsumenta przy UM w
    Gdańsku i tam powiedziano mi, że jeśli bank sobie zastrzegł w umowie, że
    do wypowiedzenia umowy jest konieczny dowód osobisty i ich formularz to
    muszę się do tego dostosować i nie jest to klauzula niedozwolona. Język
    osoby przy telefonie sugerował, że po drugiej stronie jest raczej jakaś
    licealistka na stażu w urzędnie niż prawnik, więc nad tym bym się nie
    rozwodził, ale:

    Dzwoniłem też do arbitra bankowego, który pełnił dziś dyżur na portalu
    Stowarzyszenia Konsumentów Polskich http://www.skp.pl/, niejakiej
    Katarzyny Marczyńskiej i tam poinformowano mnie, że:

    a) paszport nie jest dokumentem tożsamości w RP
    b) bank w mojej sprawie ma rację i jeśli nie mam aktualnego dowodu to bank
    może moje żądanie olać

    To już nie jest fun, bo zdaje się że takie spory jak mój są/mogą być
    rozstrzygane przez arbitrów bankowych i ich wyroki są tak samo ważne jak
    orzeczenia sądu(???).

    Póki co wysłałem poleconym wypowiedzenie umowy z potwierdzeniem
    doręczenia, zobaczymy co będzie dalej.

  • 60. Data: 2009-04-16 17:53:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafal Jankowski wrote:

> [...]
    >
    > To już nie jest fun, bo zdaje się że takie spory jak mój są/mogą być
    > rozstrzygane przez arbitrów bankowych i ich wyroki są tak samo ważne jak

    To się nadaje na pierwszą stronę wyborczej.
    Jak widać arbitra bankowego tez nalezy omijac z daleka.