eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[pr] Bank zawyżył kurs, klienci stracili pieniądze (Citi)[pr] Bank zawyżył kurs, klienci stracili pieniądze (Citi)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Grzexs <g...@g...pl.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [pr] Bank zawyżył kurs, klienci stracili pieniądze (Citi)
    Date: Wed, 19 Nov 2008 14:10:12 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <gg137j$bg0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: p5b14a59b.dip0.t-ipconnect.de
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1227100211 11776 91.20.165.155 (19 Nov 2008 13:10:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Nov 2008 13:10:11 +0000 (UTC)
    X-User: grzexs
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:462544
    [ ukryj nagłówki ]

    Dziennik donosi
    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article267782/Bank
    _zawyzyl_kurs_klienci_stracili_pieniadze.html

    </cite>
    Klienci Citibanku, którzy ostatnio korzystali z kart płatniczych za
    granicą, odkrywają na swoich kontach zadziwiająco wysokie wydatki.
    Okazuje się, że bank zarabiał na nich licząc za dolara 3,25 zł. To około
    10 procent wyżej niż wynosił średni kurs - dowiedział się DZIENNIK.

    Niektórzy tracili na procederze po kilkaset złotych. Sprawą zajmuje
    się Urząd Ochrony Konkurentów i Konkurencji.

    50-letni Ryszard Hyz z Rakówki w Lubelskiem wrócił ze Stanów dwa
    tygodnie temu. Za zakupy płacił kartą kredytową. Pracownicy infolinii
    Citibanku Handlowego zapewnili go przed wyjazdem, że transakcje będą
    nieoprocentowane, bez prowizji, i rozliczane po kursie takim, jak w NBP.

    Rzeczywistość okazała się inna. "Gdy po powrocie do Polski zobaczyłem
    wyciąg z konta, zdębiałem. Moje zakupy zostały przeliczone po kursie
    wziętym z sufitu. Za jednego dolara płaciłem średnio aż 3,25 zł, podczas
    gdy średni kurs NBP wynosił wówczas 2,97 zł, a kurs sprzedaży w
    Citibanku 3,03 zł. W ten sposób straciłem ponad 700 zł." - opowiada.

    Klienci Citibanku zawiadomili już Urząd Ochrony Konkurencji i
    Konsumenta, który wszczął postępowanie wyjaśniające. Eksperci są zgodni:
    to mocne naginanie prawa i przejaw wyjątkowo nieuczciwej konkurencji.

    "Banki mogą sobie wyznaczać opłaty jakie chcą, ale nieinformowanie o ich
    wysokości w sposób przejrzysty, a tym bardziej ukrywanie opłat jest po
    prostu nieuczciwe" - mówi ekspert Centrum im. Adama Smitha Robert
    Gwiazdowski.

    Zdaniem niektórych analityków, banki ryzykują utratę zaufania klientów,
    by poprawić swoje wyniki w czasie kryzysu finansowego. "Szukają
    dodatkowych dochodów, a najlepszą okazją do tego jest podwyższanie
    prowizji i manipulowanie kursami, najlepiej bez wiedzy klienta" - mówi
    analityk walutowy X-Trade Brokers Marcin Kiepas.

    Więcej w jutrzejszym DZIENNIKU
    </cite>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1