-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "m[...]" <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Date: Tue, 21 Jun 2005 12:30:15 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 49
Message-ID: <d98qh9$1uh$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pandora.dhi.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1119350121 2001 213.134.130.146 (21 Jun 2005 10:35:21
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Jun 2005 10:35:21 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.7.8) Gecko/20050511
X-Accept-Language: pl,en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:353691
[ ukryj nagłówki ]za stolkiem:
oryginal tu:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2778204.htm
l
Kiedy sklep może zniszczyć kartę płatniczą
Czy sprzedawca może zatrzymać kartę płatniczą klienta, a w dodatku ją
zniszczyć? Taka historia zdarzyła się naszej czytelniczce
Paulina Jówko ma kartę banku BPH od początku maja, wiele razy jej już
używała. Ale w czasie ostatnich zakupów zaczęły się problemy. - Najpierw
w małym osiedlowym sklepie nie zgadzał się PIN. Później nie udało mi się
zapłacić w Leclercu. Przyszła kierowniczka zmiany, ochrona, pracownicy,
zrobiło się zamieszanie - opowiada Paulina.
Kierowniczka próbowała przeprowadzić transakcję w dwóch terminalach, ale
bez skutku. Na wyświetlaczu pokazywały się informacje o niewłaściwym
PIN-ie i polecenie zatrzymania karty. Paulina próbowała odebrać kartę,
żeby wyjaśnić sprawę w banku, chciała też wylegitymować się, ale
personel sklepu upierał się, że musi kartę zatrzymać. - W końcu
kierowniczka wyciągnęła nożyczki i przecięła plastik. Byłam przerażona.
W dodatku przecięła wzdłuż, a nie w poprzek, więc pasek magnetyczny
pozostał nienaruszony - oburza się.
Czy sklep miał prawo pociąć kartę? Zdaniem Jacka Balcera, rzecznika BPH
- nie. - Pracownica sklepu mogła skontaktować się z bankiem, aby
wyjaśnić sytuację. Klientka miała dowód osobisty, to wyklucza jej złe
zamiary. Kontakt z bankiem nie jest trudny, bo na każdej karcie
płatniczej jest podany numer całodobowego serwisu - mówi.
Z kolei Renata Gawkowska z Polcardu, agencji rozliczającej transakcje
kartami, twierdzi, że sprzedawca może kartę zniszczyć: - Jest ona
własnością banku. Jeśli on wydaje polecenie: zatrzymaj [taka informacja
pojawiła się na wyświetlaczu terminala - red.], to tak trzeba zrobić.
Nie jest sprawą sklepu, dlaczego bank wydał takie polecenie i nie
powinien tego wyjaśniać. Ma tylko przeciąć kartę i odesłać ją do banku z
opisem sytuacji.
Większość kupujących nie wie, dlaczego terminal nie chce przyjąć karty -
przecież nic nie nabroili. - Używałam już swojej karty, pieniądze były
na koncie, na pewno wpisywałam dobry PIN - dziwi się Paulina Jówko.
Bank sprawę wyjaśnił: nie zgłosiła się po nowy PIN do nowej karty.
Pierwsze transakcje udało się nią zrobić, bo na czas długiego weekendu
bank BPH utrzymał aktywność starego PIN-u. - Wcześniej bank przysyłał mi
PIN pocztą. Teraz nie, a w dokumentach nie napisał wyraźnie, że muszę
się zgłosić osobiście - twierdzi Paulina.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.05 10:54 Bartol Partol
- 21.06.05 11:36 Seba
- 21.06.05 11:39 Bartol Partol
- 21.06.05 11:43 Adam Płaszczyca
- 21.06.05 12:08 Seba
- 21.06.05 12:53 gasper
- 21.06.05 13:20 @dams
- 21.06.05 14:00 sloneczny
- 21.06.05 14:09 August
- 21.06.05 14:36 VSS
- 21.06.05 17:03 gasper
- 21.06.05 21:18 Seba
- 22.06.05 06:49 Michał Dąbrowski
- 22.06.05 07:37 PshemeK
- 22.06.05 07:38 gasper
Najnowsze wątki z tej grupy
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem