eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProcedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci kartaProcedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
  • Data: 2011-01-03 22:19:56
    Temat: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
    Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej
    transakcji kartowej wykonanej przez moja karte.

    Jak wyglada taka procedura od strony klienta i banku? Postawmy sie w przypadku
    sprzedajacego towary. Kupuje ziomal TV 50" za 4000zl. Pozniej idzie do banku i
    mowi ze sprzedali mu wadliwy towar bla bla bla a bank wystepuje do akceptanta
    kart z ktorym wspolracuje sklep RTV np polcard czy e-card i blokuje mu 4000 tj
    zabiera/kradnie bo taka jest klauzula w umowe sklep RTV - akceptant.

    Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i
    troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?

    A co w przypadku uslugi, np dresiarz kupuje przez internet jakis drozszy
    program (klucze i licencje) a nastepnie w banku klamie ze ich nie dostal na
    maila albo ze program nie dziala i chce odzyskac kase. Bank sciaga z akceptanta
    kase a ten ze sklepu z oprogramowaniem (przez blokade z dziennego utargu np).

    Jak moze bronic sie poszkodowany sklep czy sprzedawca? Czy klamiacy (o nie
    wykonaniu uslugi lub o rzekomej wadliwosci sprzetu - np mogl tez sam uszkodzic
    TV i oszukiwac bank ze sprzedano mu wadliwy).

    Robiac przelew zadnego chargeback nie ma, nie wiem dlaczego taki zwyczaj jest
    praktykowany u wystawcow kart i kto tu jest sedzi i kto rozstrzyga gdzie jest
    prawda, czy mozna sie gdzies odwolac/poskarzyc itp - moze ktos wie?

    dzieki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1