  • Data: 2010-02-13 15:32:52
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Lut, 09:49, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Tylko dlaczego w takim razie w UK planują wycofać się z czeków ? Bo
    > chyba nie dlatego że czek jest super-nowoczesnym instrumentem
    > płatniczym. Nawet posunęli się do stwierdzenia, że obrót czekowy jest
    > drogi.

    Bo ludzie w UK przestaja ich uzywac, wiec utrzymywanie calej machiny
    rozliczeniowej staje sie coraz drozsze w przeliczeniu na jeden czek.
    Dlatego wlasnie w Irlandii zwiekszono podatek od kazdego czeku, ktory
    placi sie rzadowi. Bylo chyba 15 centow, a jest chyba 50.
    W Stanach zmiana systemu bylaby kosztownym uszczesliwianiem na sile,
    bo caly czas jest spora grupa konsumentow, ktora uzywa czekow.

    > Ale na Boga: co Ty masz z tym 26-cyfrowym nr - fobię jakąś ? Ludzie Ci
    > tłumaczą, że nr przy przelewie robi się metodą kopiuj/wklej a Ty dalej
    > swoje. Jakby był 10-cyfrowy to też byś się tego czepiał ?

    Nie mam fobii, tylko widze ze np. osiem cyfr z tych 26 to 0000 0000
    albo 1111 1111.
    Widze, ze numery w Hiszpanii sa krotsze niz w Polsce.

    > Ja sobie bardzo chwalę możliwość założenia lokaty poprzez prosty
    > przelew na nr rachunku. Nawet jakby ten nr był 40-cyfrowy to nadal bym
    > sobie go chwalił.

    A ja sobie chwale mozliwosc otwarcia rachunku oszczednosciowego przez
    internet w banku A (bez podpisow "za bank" i kurierow) i zasilenie go
    elektronicznym zleceniem obciazenia mojego konta czekowego w banku B.
    Po podaniu lacznie 18 cyfr numeru rachunku, a nie 26.

    Oraz system podatkowy, ktory nie wymaga ode mnie zakladania lokat
    jednodniowych zeby uniknac placenia podatku, ale to juz inna historia.