    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Date: Fri, 12 Feb 2010 13:26:55 +0000 (UTC)
    <hl0fbv$77j$1@inews.gazeta.pl> <10t9xt4ogm6n1$.dlg@kojer.kojer>
    <6...@l...googlegroups.com>
    <7...@m...uni-berlin.de>
    <5...@f...googlegroups.com>
    <7...@m...uni-berlin.de>
    <c...@g...googlegroups.com>
    <7...@m...uni-berlin.de>
    <a...@n...googlegroups.com>
    <hl2vs7$opk$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <hl3dta$t61$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@q...googlegroups.com>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 04:44:28 -0800, bradley.st napisał(a):

    > OK, dwie pierwsze to kontrolne. Nie licza sie. Osiem kolejnych to kod
    > oddzialu. Zostaje 16 na numer indywidualnego rachunku.
    > 9,999,999,999,999,999 indywidualnych rachunkow w KAZDYM oddziale KAZDEGO
    > banku w kraju z obecna populacja ca. 40,000,000? To ile Ty, Twoje dzieci
    > i wnuki planujecie zyc?

    Lokaty zakładane przez internet, bez wizyty gdziekolwiek i pokazywania
    czegokolwiek. Możliwość zakładania subkont do własnego rachunku. Kiedyś
    ISP jako koniec nr rachunku podawał kwotę do wpłaty typu 53,50 pln dawało
    końcówkę rachunku 5350 itd itp. Pamiętaj, że wyobraźnia ludzka ma dosyć
    szerokie horyzonta ;) Być może się mylę, ale być może doczekamy czasów
    jak inni się będą pocić i zwiększać wielkość nr rachunków hłe hłe wtedy
    będzie ubaw po pachy.

    > No wlasnie dlaczego nie wprowadzic od razu dwudziestoszesciocyfrowych
    > numerow zamiast tak podbijac o cyferke co jakis czas? Bo to uzytkownikom
    > a nie telekomunikacji ma byc wygodnie!

    Nr tel to chyba zły przykład, bo o wiele częściej się przytrafia, że
    dzwonisz do nieznanego numeru niż wysyłasz do niego przelew otrzymany
    listem papierowym ;) BTW masz książkę adresową w telefonie, można wysyłać
    nr telefonu sms albo mailem, więc nie jest to też znowu jakiś
    skomplikowany problem.

    > Ale sie wpisuje. A w "innej rzeczywistosci" mozna komfortowo
    > funkcjonowac nie znajac swojego numeru konta ani numerow kont bankowych
    > kogokolwiek/czegokolwiek innego.

    Czasami zależy na czasie i/lub na kosztach. Na allegro większość ma konto
    w mbanku. Kupujesz coś, kopiujesz nr rachunku, robisz przelew, wysyłasz
    maila lub dzwonisz i przesyłka leci do Ciebie - całość zajmie Ci góra 2-3
    minuty i przesyłkę masz na drugi dzień. Znajomym oddaję kasę do ręki albo
    też wrzucam na mbank. Rachunki idą z konta z przelewów zaufanych, jakieś
    5-10 minut roboty, lub jak ktoś woli z kk. Ebay to głównie paypal.
    Naprawdę nie wiem do kogo jeszcze miałbym wysyłać kasę i znać jego nr
    konta. Demonizujesz trochę ten 26 cyfrowy nr konta nie przymierzając jak
    "czarna wołga" lub "terroryzm".
    Przytoczyłeś 101 przykładów z czekami no to tak:
    - przekazać listonoszowi - rozumiem że listonosz zawsze chodzi jak już
    wrócisz z pracy? czy do pracy przychodzi?
    - przekazanie czeku komuś obcemu musisz poszukać adresu i jakoś ten czek
    wysłać
    Na koniec mocno koloryzując to chyba jest tak:
    - wchodzę do banku i mówię do Kate słuchaj kupiłem na ebay coś i muszę
    zapłacić 25,5$ wyślij w moim imieniu czek do XXXBill666 ;)

    > Hm... A jestes pewien, ze wszyscy Polacy poprawnie akcentuja
    > "zrobilibysmy" albo "muzyka". Ze wiedza ze nalezy pisac "tryumfalny"? Ze
    > wiedza ze "statut" to nie to samo co "status"? ("W odpowiedzi na Pana
    > pytanie na temat statutu dewizowego klientow" - tak mi pisal pewien bank
    > w oficjalnym pismie.)

    Ale co ma niepoprawna wymowa tudzież zwyczajne niechlujstwo do ogólnego
    skracania sobie wyrazów, bo za długo, bo niewygodnie, bo po co się tak
    męczyć?

    > I ilu Polakow chodzi regularnie do fitness clubu
    > (po schodach lub nie) albo do dentysty?

    Chyba dawno tutaj nie byłeś, przyjdź i popytaj ;)

    > Z wyboru. Jesli nie musisz tracic czasu na stanie w kolejkach, skladanie
    > reklamacji, przynoszenie zaswiadczen, szukanie ID po kieszeniach bo ktos
    > cie chce wylegitymowac, mozesz np. chodzic na silownie i dobrze sie
    > odzywiac albo... siedziec przed telewizorem i jesc frytki. Wybor nalezy
    > do jednostki.

    Ale masz wrażenie, że mieliśmy przez ponad 40 lat państwo milicyjne i
    generalnie kolorowo to tutaj nie było. Nagle pstryk i ma być kolorowo i
    każdy zapomni? Chociaż może dzięki temu, nie mamy mega problemu z 26
    cyfrowym nr rachunku, nie lecimy kupić nowy telewizor do sklepu, bo się
    bezpiecznik przepalił itd itp ;)

    Xenocide