    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <62d5c30e$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <62d6e9cf$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <62d8da4b$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <62d9817f$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <62d99540$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <2mtwaghlqksy.11k97uufj268n$.dlg@40tude.net>
    <62dae6f3$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 22 Jul 2022 21:29:09 +0200

    On Fri, 22 Jul 2022 20:05:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No właśnie to oszuści wykorzystywali. I w sumie działało, bo mało kto
    > sprawdza numery rachunków widząc przelew od kogoś. Ale w tym konkretnym
    > wypadku przesadzili, bo jednego dnia wysłali cztery od różnych
    > kontrahentów i księgowej "rzuciło się w oczy", że coś jest nie tak, bo
    > czterech kontrahentów płaciło z jednego i tego samego rachunku.

    Ale co - wplacali przez poczte, zeby sprawic wrazenie, ze 4 roznych
    kontrahentow przelalo ze swoich kont ?

    > Czyli taki trochę inny faktoring :-) U nas przy faktoringu przelew chyba
    > idzie z rachunku klienta, a jedynie rachunek do wysokości faktury jest
    > kredytowany.

    Kto wie, moze i wlasnie faktoring, ale po niemiecku.

    Zaraz - u nas faktoring to chyba dostawcy dotyczy - on chce szybko
    pieniadze otrzymac.

    A w Niemczech odwrotnie - dzieki popularnym skontom, klientowi sie
    opłaca szybko zaplacic. Chocby kredytu miał użyc.

    J.