eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBRE Bank: Klienci pozwali bank do sądu, bo uważają, że zawyżał oprocentowanie kredytu.Re: BRE Bank: Klienci pozwali bank do s?du, bo uwa?aj?, ?e zawy?a? oprocentowanie kredytu.
  • Data: 2011-05-12 09:07:45
    Temat: Re: BRE Bank: Klienci pozwali bank do s?du, bo uwa?aj?, ?e zawy?a? oprocentowanie kredytu.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iqf3pm$q65$...@n...onet.pl...

    > bo bralem kredyt na marzy 1,1 i nie chce placic wiecej, i jeszcze raz -
    > bralem co dawali.

    Ja akurat nie twierdzę, że głupio zrobiłeś kupując wtedy tamta ofertę i że
    nie należało jej kupować (choć jak wiadomo zawsze byłem wrogiem kredytów
    denominowanych). Oferta BRE była bardzo atrakcyjna z tego co pamiętam. Nie
    staram się należeć do grona "mądrych po fakcie". Uważam tylko że należy
    wziąć skutki tamtej decyzji "na klatę" zamiast się wyżalać. Kojarzę Cię
    chyba jako osobę grającą na rynku. Nigdy nie zaliczyłeś stratnej transakcji?

> [...]
    > dla banku niz nowi, bo:
    > 1. udowodnilem przez 5 lat, ze potrafie splacac w terminie,
    > 2. nie widze powodu dla krojenia mnie bardziej niz to konieczne bo moja
    > nieruchomosc wzrosla wiele na wartosci,
    > 3. bo mam ich karty kredytowe,
    > 4. bo mam ich limit kredytowy,
    > 5. bo robie obroty miesieczne na poziomie kilku srednich krajowych w PLN,
    > 6. bo robie obroty na EUR na poziomie kilku niemieckich srednich
    > krajowych,
    > 7. moglbym jeszcze kilka punktow wpisac ale trace z Tobą plaszczyzne
    > porozumienia dlatego nie bede sie produkowal :)

    Podsumowując: uważasz, że jesteś bardzo wartościowy dla banku (z różnych
    względów, z których części nie chciało Ci się nawet podawać). Bank jednak
    tego nie chce docenić pożyczając ci taniej, więc próbujesz uzyskać wyrok
    sądu cywilnego, który go do tego w pewien sposób zmusi. Można i tak, czemu
    nie, choć trudno się dziwić, że dla niektórych to dość zabawne. Rolą banku
    jest zarabianie. Dostałeś środki banku, a następnie odmawiasz mu prawa
    swobodnego zarządzania swoim portfelem kredytowym. Ja przypuszczam co Cię
    tak naprawdę boli. Kurs CHFPLN i jego dalsze perspektywy. Może lepiej to
    wziąć na klatę, a nie na siłę szukać "odbitki". Ale naturalnie można odbitki
    szukać, czemu nie, to jest gra. Tylko nie trzeba się dziwić, że ma to
    zróżnicowany odbiór.

    > bo bank nie potrafi wyjasnic dlaczego jak jest podwyzka LIBOR
    > to podwyzsza nam oprocentowanie bardziej niz podwyzka liboru a jak jest
    > obnizka
    > to obniza nam mniej niz obnizka. ot takie proste wyjasnienie dlaczego
    > czujemy sie niesprawiedliwie traktowani.

    Oczywiście, że w pewien sposób zostaliście potraktowani niesprawiedliwie.
    Bank z kolei nie wziął na klatę realiów rynkowych jakie się pojawiły, tylko
    przerzucił je na was. A teraz trwa gra, kto te koszty ostatecznie poniesie.
    Tyle że sytuacja nie jest tu całkowicie symetryczna, bo to wy dostaliście
    pieniądze banku. Ale naturalnie jak najbardziej macie prawo do zagrania w tę
    grę.

    > heh, ja tam nieco zdanie nt tego banku zmienilem a za moim posrednictwem
    > kilka innych osob :)
    > to cos jak zasada, ze jeden zadowolony przyprowadzi trzech innych a jeden
    > niezadowolony wystraszy piecdziesieciu innych...

    Ilość osób jest bez istotnego znaczenia. Liczą się kwoty.