    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <a...@g...com>
    <s...@p...org>
    <b...@g...com>
    <s...@p...org>
    <2...@g...com>
    <ma5via$9g1$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ma8esu$vmu$1@node1.news.atman.pl>
    <54c7ca38$0$2660$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma8j5l$c5s$1@node2.news.atman.pl>
    <54c7f101$0$3745$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma8sn2$mdf$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Co pożyczali frankowcy
    Date: Tue, 27 Jan 2015 22:41:23 +0100

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-01-27 o 21:11, J.F. pisze:

    >Ale jeśli umowa jest na lokatora z terminem wypowiedzenia to o jakim
    >piśmie mówisz? Ty jesteś stroną, a nie właściciel.

    "uprzejmie informuje, ze z dniem xxxx utrace kontrole nad przylaczem
    zzzzz, prosze o zamkniecie i rozliczenie do tego czasu".

    I ciekawe czy jakis sad bedzie sie patrzyl na termin wypowiedzenia.
    Jakies tam abonamenty mozna oczywiscie naliczac w umowionym terminie.

    >To znowu zależy od standardu. Mam wrażenie, iż dla wielu internet
    >jest dziś niezbędny np. do pracy. Ważniejszy niż gaz, bo ten można
    >zawsze prądem zastąpić ;-)

    No, jak masz kuchenke na gaz, bojler na gaz, to trudno to pradem
    zastapic.

    >Przy odpowiednim standardzie mieszkania nowy najemca też będzie
    >przecież oczekiwał Internetu. Tak, jak nikt dziś nie przywozi ze sobą
    >beczkowozu z wodą czy wiaderka z fazą, tak trudno sobie wyobrazić
    >osobę bez konieczności posiadania Internetu.

    Nie mowie nie, ale on moze powiedziec "mam LTE w telefonie, nie bede
    placil ekstra" :-)

    >Zwróć uwagę, iż mówimy o najmie, gdzie całość kosztów z opłatami to
    >1700 lub więcej. Plus kasa na życie. Odłożenie, ubranie itd. Zatem w
    >grę wchodzą osoby o dochodach 5000 brutto i więcej.

    Taa .... i majac taka swiadomosc szybko bym zadbal o wykup mieszkania,
    tak na wszelki wypadek :-)

    >Powiem szczerze, że jeśli mam podpisać umowę, planuję przekazać
    >właścicielowi powiedzmy 20.000 rocznie, a najmuję min. rok (taki plan
    >wyjściowy), chętnie więcej... To jeśli właściciel mi powie, że
    >Internet na niego to nie, bo on całe 39zł/mc kosztuje to sorki, ale
    >pas.

    Ale czemu negujesz to samo w druga strone: na korytarzu jest Orange,
    Netia i kablowka, moze pan sobie podpisac umowe z kim chce - ja zgode
    na wejscie do lokalu dam :-)

    >W wakacje minie 4 lata mojego najmu. To oznacza ok. 60.000zł dla
    >właścicieli. To mówisz, że będą mieli kłopot, to UPC 39zł/mc
    >kosztuje?

    No tak, ale oni nie wiedza czy tu bedziesz 4 lata czy 4 tygodnie.
    A jak bedziesz chcial lepszy internet, za 99 zl ?

    >To niezły zrobią biznes - stracić 60.000 dochodu, by oszczędzić 39zł,
    >za które i tak ja płacę ;-)

    Rynek kolego - kto powiedzial ze straca, wynajma innej osobie.
    No dobra - ta inna tez bedzie chciala internet, takie czasy :-)

    Nawiasem mowiac - znajoma mieszkanie kupila. Nowka sztuka ... no i z
    internetem drobne klopoty, jest jakis operator, ale dopiero na
    rozruchu, wyboru tez nie ma :-)

    >Zniknie i zostawi 1200zł kaucji? A te rachunki to zwykle ok. 400 zł.

    Jak bedzie zlosliwy, to zrobi i 4000 :-)

    >Wystarczy zapis w umowie, iż w przypadku braku płatności właściciel
    >ma prawo do wypowiedzenia w terminie... np. 3 dni.

    Glowy nie dam czy tak sie da.

    A slyszac co lepsze historie z naszego prawa ... owszem, po 3 dniach
    mozesz zlozyc wniosek do sadu o eksmisje, i za pol roku moze
    wyeksmituja, a moze nie ...

    >Prawie. W praktyce zawsze może wejść do swojego mieszkania i nakazać
    >Ci opuszczenie go. Ma obowiązek zapewnić lokal i pokryć koszty,
    >ale... nie zapewnia. I zostaje Ci sąd. W praktyce wiele osób macha
    >rękę i woli po ludzku załatwić sprawę.

    A ty nie opuszczasz. I robi sie sprawa o pobicie, nekanie itp :-)

    >Aby kupić zdrapkę muszę mieć prąd. Tym bardziej przelać.

    "pan da 10 zl, dam panu zdrapke za 10 zl".
    Wiem, odwrocic sie i wyjsc ... ale za pare lat moze to juz nie dziwic
    :-)

    >Może nie oburzenie, ale zdziwienie. Gdy w hotelu płacę 300zł za dobę
    >to powiedzmy dają mi notesik i długopis. Nie podpisuję umowy o
    >wypożyczenie długopisu, bo może nie oddam czy tam coś.

    No, bywaja hotele, gdzie daja ci tez recznik i szlafrok, i doliczaja
    do rachunku w razie zabrania.
    Wolny rynek :-)

    >A ktoś tu pisał, że właśnie na lokatorów chce. Ale to komunalne to
    >inne standardy.

    Komunalne to wlasnie komuna wprowadza. Lokatorow won do baraku,
    ogrzewanie elektryczne, prad po oplacie - i tylko lokator ma pretensje
    ze zimno.
    No ale to zazwyczaj lokatorzy innego standardu.

    >Telefon mam prepaid i OK. Jeśli takie rozliczenie nie byłoby
    >diametralnie droższe to mógłbym się zgodzić, ale już podpisywać
    >umowy,

    Wrecz tyle samo kosztowac moze.

    >gdzieś tam biegać, potem rozwiązywać - absolutnie nie.

    No, po pewnym czasie biegania ze zdrapkami pewnie sam chetnie bys
    podpisal jakas umowe dystrybucyjno-kredytowa :-)

    O, zobacz - szukanie targetu juz sie zaczelo.
    http://www.licznikiprzedplatowe.pl/pl/dla-wlasciciel
    i-mieszkan-pod-wynajem.html

    >Zauważ, że jeśli płacę ponad 50zł/dzień to jest to naprawdę sporo.
    >Wymagam pewnego standardu, a przy coraz większej podaży na rynku i
    >malejącym popycie - to dobry, wypłacalny, spokojny lokator będzie w
    >cenie, a nie właściciel z pytaniem: a co, jak pan mi nie da 39
    >złotych na net?

    No tak, ale wynajmujacy widzi cie pierwszy raz. Moze i jestes dobry,
    wyplacalny i spokojny, a moze nie :-)

    No dobra, jak jestes, to kaucja 3600 cie nie przerazi :-P

    > Nie korzystam ze sklepów, które traktują mnie jak potencjalnego
    > złodzieja, gdy ochroniarz nazbyt ostentacyjnie się kręci na przykład
    > czy życzy sobie zaklejenia plecaka plombami, chowania do szafki czy
    > tam coś. Mam wybór. Dlaczego miałbym wybierać spośród dziesiątek
    > mieszkanie, gdzie na dzień dobry jestem traktowany jak potencjalny
    > oszust?

    Jak sie te liczniki upowszechnia, to mozesz nie miec wyboru :-)

    Albo np jak dostawcy wyjda na przeciw swoim klientom czyli
    wlascicielom mieszkan na wynajem, i wprowadza blyskawiczne podpisanie
    umowy - jeden telefon, imie, nazwisko, nr karty kredytowej, i od
    jutra, a moze nawet od zaraz umowa na Ciebie :-)
    Z rownie blyskawicznym jej wypowiedzeniem.

    Nowe, "inteligentne" liczniki otwieraja nowe mozliwosci :-)

    J.