eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego?Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczno?ć likwidacji deficytu budżetowego?
    From: "Glenn" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczno?ć likwidacji
    deficytu budżetowego?
    Date: Tue, 14 Oct 2003 11:30:37 +0200

    > Prawo i obowiazek pracy to w poprzedniej epoce byly chyba, nie?
    > Jesli np. ja mam taki kaprys, ze nie chce mi sie pracowac, i np.
    > wyjezdzam sobie na 2-miesieczny urlop (nie mowie ze jedyny w roku,
    > oczywiscie), to tez nazwiesz mnie pasozytem?
    >
    > I wiesz, to bardzo mozliwe ze w tym czasie ktos inny pracuje, bym mogl
    > byc na urlopie.

    Wszystko pięknie dopóki Twój 2 miesięczny urlop nie jest finansowany z
    podatków, a tak jest w przypadku nauczycieli - gdyby tak było w prywatnej
    firmie to kogo by to obchodziło?

    > W moim przekonaniu, gdyby budzet przestal sie takimi rzeczami zajmowac,
    > a szkoly byly prywatne, nie byloby takich problemow.

    O to to. Gdyby pieniądze szły za uczniem, to zapewne mniej by było ludzi
    postulujących wliczanie nauczycielom czasu oczekiwania w szkole na
    wywiadówkę do czasu pracy ;-) A i pensum byłoby wyższe.

    > Nie wiem, podobnie jak nie wiem czy kiedykolwiek przyslugiwaly.

    Przysługiwały. Zniżki te finansował budżet.

    > To prawda. Tyle ze podczas szukania patologii nalezy uzywac wzroku
    > i innych zmyslow.
    > Teorie o braku rentownosci ida czesto w parze z pogladami gloszonymi
    > przez Ciebie (podobnie jak teorie o sluzbie zdrowia), dlatego o tym
    > wspomnialem.

    Tu nie chodzi o brak rentowności IMHO (bo trudno o tym mówić w publicznej
    oświacie), ale o ostrożne wydawanie pieniędzy z podatków, co powinno objawic
    się choćby tym, że nauczyciele nie powinni pobierać pensji za cały etat
    podczas gdy pracują na pół etatu.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn