  • Data: 2013-05-11 14:45:23
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m338tt92ec.fsf@intrepid.localdomain...

    > Nie wiem jak to działa w mBanku, ale operacje offline same z siebie nie
    > są niczym złym. Offline PIN + czarna lista i można byłoby płacić tak
    > szybko jak kiedyś, i nie mniej bezpiecznie niż kiedykolwiek.
    >
    > To operacje bezstykowe (i w ogóle interface bezstykowy) są złe.

    Mam inne zdanie. Bezstykowy interface karty sam w sobie nie jest zły.
    Styki się nie wycierają. Nie grozi mu uwalenie przez wyładowanie
    elektrostatyczne. Karty powinny być trwalsze.
    Problemem jest to że bez PINu.
    Gdyby offline bezstykowo z PINem było stosowane to w bezpieczeństwie prawie
    by się nie różniło od offline stykowo z PINem.
    Tak samo online bezstykowo z PINem od online stykowo z PINem.
    Możliwość podsłuchania komunikacji RFID (prawdopodobnie z odległości rzędu
    1m) niewiele wnosi bo jest ona (chyba) dobrze kodowana.
    P.G.