    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Gra na giełdzie - komputer
    Date: Sat, 11 Dec 2010 10:30:43 +0100

    IZI wrote:

    > Witam
    >
    > Po świętach mam zamiar zmienić sprzęt - komputer, monitory, których będę
    > używał do pracy na GPW i Forexie (obecny sprzęt się "zestarzał").
    > Chciałbym kupić:
    >
    > - Aapple IMAC 27" rozdzielczość 1440x2560 i podłączyć drugi monitor tej
    > samej wielkości Apple.
    > Niestety w MAC podobno nie zawsze działają wszystkie aplikacje- może
    > ktoś
    > wie coś na ten temat? Jako rozwiązanie alternatywne można dokupić Windowsa
    > - czy ktoś to testował?,
    >
    > lub

> [...]

    W Polsce ponad 90% komputerów ma zainstalowany Windows. Mac OS X to system
    wykorzystywany przez grafików. Programy, które chcesz wykorzystywać chodzą
    pod windows. Kupując komputer Apple robisz sobie duże kłopoty. Przy kupnie
    komputera zwróć uwagę na ilość pamięci. Masz duży budżet. Zmieści się w nim
    każda konfiguracja sprzętowa. Raczej sugerował bym Ci komputer z Windows.
    Więcej ludzi się na tym zna i możesz liczyć na szerszą pomoc. Nie spotkałem
    się z programem do wizualizacji danych giełdowych na Mac OS X. Czym większa
    rozdzielczość na ekranie tym więcej danych możesz obejrzeć. Monitory LCD
    mają tylko jedną rozdzielczość przy, której jest ostry obraz. Z tego powodu
    ja używam monitorów CRT. Komputery Apple nie tolerują zmian w konfiguracji
    sprzętowej. Sumując. Sugeruje Ci kupno komputera z dużą ilością pamięci
    operacyjnej z systemem Windows do tego monitory CRT. W/g mnie idealna
    konfiguracja jest taka: laptop z możliwie dużym ekranem i ilością pamięci. W
    domu monitory CRT zewnętrzna klawiatura i mysz. Daje to niezależność od
    zasilania elektrycznego. Przy zaniku napięcia zawsze jest czas na zrobienia
    z pozycjami co należy. Jest również możliwość handlować na wyjeździe gdy
    jest taka chęć, bez żadnych dodatkowych zabiegów. Do tego telefon komórkowy
    3G skonfigurowany do natychmiastowego połączenia komputera z internetem. Bo
    jak w domu nie ma prądu to nie ma również dostępu do internetu. Twój budżet
    dźwiga taką konfigurację sprzętową na bardzo wysokim poziomie sprzętowym.