  • Data: 2006-02-13 22:25:01
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "l.b" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > nie. Sieci mogą być radiowe, światłowodowe (w już istniejących
    > kanałach) a nawet ciągnięcie kabla na słupach to przeciez nie
    > budownictwo.

    A jak ze nie, myslisz, ze wystarczy postawic raz slup i bedzie mozna tam
    nieskonczenie dokladac kable? Poza tym do kogo pociagniesz te kable jak np.
    juz wszystkie domy beda okablowane i nie bedzie sie wiecej budowac?

    > Rozbudowa browaru to raczej zakup dodatkowych kadzi,
    > linii rozlewniczych.

    Tak, ale by zmagazynowac wiecej browaru to magazyn potrzbny

    > A gdzie dopatrzyłeś się budownictwa w
    > sprowadzaniu rud, to już doprawdy nie wiem...

    ano tu, ze ruda najczesciej sluzy do produkcji stali, a stal to 80%
    budowlnaka....

    > zaraz, zaraz. Ja zapytałem jasno: dlaczego milion złotych wydany na
    > budownictwo miałby więcej dać gospodarce niż milion złotych wydany na
    > samochody czy cokolwiek innego?

    Bo za miljon zlotych to kupi sobie taki pojazd bardzo bogaty gosc, ktorego
    na to stac a ilu mamy takich? Dwa: proddukcja samochodu luksusowego to
    kilkanascie do kilkudziesieciu osob ktore cos zarobia.
    Budownictwo: Musi czlowiek gdzies mieszkac! Nawet musi miec garaz do budowy
    pojazdu za miljon zl. Pod "chmurka" go nie zrobi..prawda? Dwa: Dom moze
    kupic nawet malo zamozny czlek poprzez odpowiednie ulgi kredytowe, co za tym
    idzie wiecej sprzeda sie mieszkan niz samochodow bo wiecej ludzi bedzie stac
    na mieszkania za miljon niz na samochody czy np. "rembranty".

    > Nie filozofuję co ludzie wolą, a skupiam się tylko na tym dlaczego to
    > urzędnik miałby decydować, że mam wydać swoje pieniądze na farby a nie
    > na skórzaną tapicerkę (bo do tego sprowadza się "popieranie"
    > budownictwa).

    Nie do tego, bo jak juz wspomnialem, by zrobic skorzana tapiscerke to musi
    to zrobic w odpowiednich warunkach, poza tym bardzo ladnie napisales...
    skora i farby... przy czym samochod to wlasnie skora i farby plus troche
    stali (ok 1 tony wszystkiego) a budownictwo to uzbrajanie terenu, geologia,
    cement-cementownie, pojazdy, cegla, pustaki, drewno i setka innych
    materialow z kazdej galezi gospodarki a nie tylko farby i skora.

    > nadal mnie nie przekonałeś. Pojęcie "przegląd" to raczej z mową
    > urzędniczą mi się kojarzy.

    wiec rozpisz co potrzebne by zbudowac maly garaz a co potrzebne do samochodu
    luksusowego lub luksusowych wakacji. Wowczas sam sobie zrobisz przeglad
    galezi gospodarki potrzbenej do jednego i drugiego.