eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emeryturRe: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
  • Data: 2010-01-09 20:00:54
    Temat: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    Od: kuba <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja byłem przekonany, że pieniądze idą z budżetu państwa, a nie składek?
    > KRUS jest dotowany (ale z podatków), a wcześniejsze emerytury służb są
    > wypłacane z odpowiedniego budżetu resortu, mylę się? To oczywiście jest
    > z podatków, ale zauważ, że inna jest skala obciążenia (podatki tak, czy
    > inaczej płaci każdy, a ZUS tylko osoby oskładkowane).

    To chyba pora zeby postawic ten system z glowy na nogi.
    Ja z kolei myslalem ze skladki jakie placimy ida do budzetu panstwa.Poza
    oczywiscie nowym II filarem.Bo zus dziala chyba na zasadzie,zbieramy
    skladki.Czesc zabieramy sobie a reszte oddajemy do budzetu.Do czesci
    panstwo dodrukowuje obligacji skarbu panstwa,jakis kredyt komercyjny w
    banku.Potem panstwo przekazuje to zusowi a on udaje ze to on nam je
    wyplaca.Do krusu i resortow mundurowych doplaca bez owijania w bawelne z
    naszych i ich podatkow.

    > Generalnie jestem za tym, że reformy się przydają, przyda się większe
    > zrównoważenie obciążeń fiskalnych, no ale "równanie" z zmiemią i hurra
    > optymistyczne upraszczanie sprawy to zdecydowanie krok w złym kierunku.

    No fakt,bo jak jest cos za proste to nie da sie przy tym zbytnio
    pokombinowac.

    > Choćby dlatego, że obecni beneficjenci systemu takie próby zablokują.

    Jeszcze z dwadziescia lat i demografia sama to rozwiaze za nas.