eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emeryturRe: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
  • Data: 2010-01-09 19:50:30
    Temat: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-09, corner <c...@i...TOTEZpl> wrote:

    [...]

    > Rozumiem twoje wątpliwości, ale przykład jest nietrafiony. Przecież właśnie
    > sprawca wypadku powinien zafundować (ewentualnie jego ubezpieczyciel)
    > ofierze rentę.

    No jasne. A sprawdza "nie mam". I co mu zrobisz?
    Oczywiście będziesz miał możliwość uprzykrzenia, albo zrujnowania mu życia,
    ale jak *naprawdę* nie ma, to choćbyś się nie wiem jak starał, to pieniędzy
    nie odzyskasz (zobacz np. jak to wygląda z alimentami).

    A co z przypadkami nieoczywistymi jak:

    - sprawcy nie odnaleziono
    - sprawca jest nieletni [1]
    - sprawca nie zrobił tego rozmyślnie i celowo, tylko np. zawinił samochód

    przykładów można mnożyć.

    [1] Tak, wiem - rodzice odpowiadają. Super. Zrujnować życie całej rodziny
    w imię "sprawiedliwości".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl