    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
    Date: Sun, 13 Nov 2016 14:10:33 +0100

    witek <w...@g...pl> writes:

    > Właśnie dopiero jak sie wyjedzie z grajdołka to widdać jak bardzo
    > słoma z butów nam wystaje.
    > Proponuję ci pomieszkać trochę w egzotycznych krajach a sam zobaczysz,
    > że można domów nie zamykać, zostawiać kluczyki w samochodzie w garażu
    > publicznym, żeby operator mógł przestawić twój samochód jeśli inni
    > muszą wyjechać. Wejść do sklepu wziąć towar i zostawić pieniądze na
    > ladzie jak nikogo nie ma lub przyjść zapłacić później.

    Tak się składa, że byłem w różnych mniej i bardziej egzotycznych
    miejscach, także w różnych "interesujących" momentach, i takie
    zachowania jak w tym sklepie spotkałem zdecydowanie nie tylko w Polsce.

    Faktem jest, że w niektórych miejscach jest tego mniej. Społeczeństwo
    bogatsze, potrafi przeliczyć koszt straconego czasu i to, co sobie
    pomyśli sąsiad albo kolega z pracy? Ale wystarczy że zdarzy się jakaś
    np. katastrofa i najgorsze instynkty zaczynają królować.
    W części ludzi, oczywiście - to nigdzie nie jest 100%.
    --
    Krzysztof Hałasa