    From: zażółcony <r...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Date: Fri, 20 Apr 2012 13:46:35 +0200
    <jmbqof$edh$1@inews.gazeta.pl> <4f897aa0$1@news.home.net.pl>
    <jme5ef$ha9$1@inews.gazeta.pl> <4f8a9d48$1@news.home.net.pl>
    <jme7ff$apl$1@inews.gazeta.pl> <4f8aa6f1$1@news.home.net.pl>
    <jmeavi$j2h$1@inews.gazeta.pl> <4f8abb3f$1@news.home.net.pl>
    <jmehir$rch$1@inews.gazeta.pl> <4f8ade4d$1@news.home.net.pl>
    <4f8ae65c$1@news.home.net.pl> <jmeqtu$4il$1@inews.gazeta.pl>
    <4f8af0e5$1@news.home.net.pl> <jmfe3g$q5f$1@inews.gazeta.pl>
    <4f8b499f$1@news.home.net.pl> <jmglg7$do8$1@inews.gazeta.pl>
    <4f8c381d$1@news.home.net.pl> <jmhhgo$r9a$1@inews.gazeta.pl>
    <4f8c4d42$1@news.home.net.pl> <jmhkj0$6hn$1@inews.gazeta.pl>
    <jmm4ti$dq3$1@news.task.gda.pl> <jmmb20$ai$1@inews.gazeta.pl>
    <jmmhnn$1r2$1@news.task.gda.pl> <jmmlgu$1qp$1@inews.gazeta.pl>
    <jmp0og$4sc$1@news.task.gda.pl> <jmp3as$31i$1@inews.gazeta.pl>
    <jmr3bs$clg$1@news.task.gda.pl> <jmrefq$m33$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2012-04-20 12:40, totus pisze:

    > To jest kluczowe. Rozwiązanie jest proste. Środowisko prawne powinno być
    > takie by nie opłacało się nie sprzątać gówna po sobie. Czyli to o czym
    > piszę, Każdy odpowiada za swoje błędy sam i sam naprawia straty, które
    > spowodował.
    > Nieoczekiwanie jesteśmy w jednym obozie. Zacznijmy od tego by ofiary
    > przestępstw nie utrzymywały swoich oprawców. Żeby ludzie z wyrokami nie byli
    > faworyzowanie przez prawo w Polsce. Już w pierwszym kroku nie postuluje by
    > sprzątnęli gówno po sobie ale na początek by pozostali nie musieli ich
> [...]

    Ok, jesteśmy w tym samym obozie. I jakie ma Pan teraz pomysły na
    finansowanie tworzenia dobrego prawa, tego 'prawidłowego środowiska
    prawnego' ? Przecież sejm i jego kancelarie to cała masa urzędników.
    Projekty ustaw online i demokratyczne głosowanie via net ? Też nie,
    przeciętny obywatel nie jest w stanie zrozumieć, o czym jest mowa w
    ustawie (np. ustawa o nasiennictwie i 'afera' z 'uprawami
    regionalnymi'), nie mówiąc już o kruczkach i pułapkach prawnych czasem
    do nich 'znikąd' trafiających.
    Przecież ja cały czas o tym mówię: nie widzę innego sposobu na to,
    by tworzyć sensowne prawo w naszym kraju inaczej niż przez
    utrzymywanie masy średniej jakości urzędników (z rzadkimi
    perełkami), którzy będą pić razem z podobnymi im urzędasami w UE.

    Przecież to tylko po to jest - ta masa urzędników od tego
    właśnie jest, by zasysać idee oddolne i wielowarstwowo
    je konfrontować z realiami. Może się da prościej - ale imo
    ryzykowniej. Jeden duży koncern Amerykański jest w stanie
    zniszczyć/wyeksploatować ten nasz mały kraik, jeśli dać
    drogę na skróty (mówię o pomysłach typu wydobycie gazu
    łupkowego na pojezierzu kaszubskim czy w rejonach bogatych
    w wody lecznicze lub o promocji GMO, która, jak się okazuje
    tego GMO ma tyle co nic, zaś ma masę kruczków patentowych
    i zakłada użycie takiej ilości chemii (herbicydów), jakiej
    nasze pola jeszcze nie widziały - patrz firma Monsanto).

    Tak, mi też chce się płakać, jak widzę, jak ludzie
    z transparentami anty GMO pokazują, że nie mają pojęcia
    o tym, co jest w ustawie o nasiennictwie - bo jej nie
    rozumieją - ale stoję po tej samej stronie, choć
    z innych powodów