    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Date: Thu, 19 May 2011 09:56:28 +0200

    Dnia Thu, 19 May 2011 07:03:12 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

    > pełnia.
    >
    > Totus napisałeś to o czwartej rano !!! Cierpisz na bezsenność, czy wstajesz
    > tak wcześnie ? :-)
    >
    > Z wiarą mamy do czynienia wtedy, gdy przyjmujemy coś za prawdę bez dowodu.
    > Każdy z nas przyjmuje sobie na własny użytek jakieś kryteria - w co i komu
    > będzie wierzył lub nie wierzył. Ja sobie przyjąłem, że będę wierzył w rzeczy
    > udowodnione lub bardzo prawdopodobne ( wg mojej wiedzy ) oraz, że będę
    > wierzył ludziom, którzy te dowody przeprowadzili i poddali weryfikacji
> [...]

    Ponieważ jest 3:1 przeciw AF wiec czuję się trochę wywołany do tablicy.
    Nie będę tego bronił bo to nie ma sensu w kontekscie tego co napisałem
    wcześniej "odpowiadając" totusowi.
    Chcę zwrócic jedynie uwagę na parę aspektów:

    O co chodzi? Czy chodzi o przewidzenie wydarzeń czy ich wyjaśnienie?
    W wyjaśnianiu najlepszy oczywiście jest rozum. Tym samym gdy mam do wyboru
    dwa wyjaśnienia o następującej treści:
    1. FED podniósł stopy wyżej niz się rynek spodziewał więc doprowadziło to
    krótotrwałego umocnienia się dolara
    2. Poziom spadków USDEUR osiągnął 36% Fibona przez co nastąpiło
    krótkotrwałe odbicie

    Dla włąsnych potrzeb wybiorę pierwszy sposób wyjaśnienia.

    Jeśli chodzi o przewidywanie w warunkach spokojnych rynków najlepsza jest
    AT. Skąd to się bierze? Ano stąd, że rynkami w takich spokojnych warunkach
    streuje większość. Ta większość stosuje te same metody, widzi te same
    poziomy równowagi (Fibony) i te same opory i wsparcia. Problem się
    komplikuje jedynie w przypadku nagłych wydarzeń i wysokiej zmienności,
    gdzie "szara masa" nie ma już większościowego wpływu na rynek a poruszają
    nim duże zlecenia połączone z przerzucaniem kapitałów między rynkami. Wtedy
    nie działa nic, co przecież w sumie jest oczywiste z definicji "wydarzenia
    nagłego i niespodziewanego"

    Ogólnie mówiąc AT w wydaniu tysięcy trejderów piszących na forach wydaje mi
    sie tak infantylna i niespójna, że nie potrafiłbym poświęcić godzinki żeby
    się tego nauczyć choć trochę (równie dobrze mógłbym się uczyć na pamięć
    powieści po chińsku nie znając chińskiego).
    Nie przeszkadza mi to jednak korzystać ze R/S i wybić, które po prostu
    działają w warunkach "normalnych". Podobnie nie widzę niczego zdrożnego w
    posługiwaniu się astrologią, którą ja raczej kojarze z cyklami
    przyrodniczymi i ekonomicznymi. A że niebo jest pełne cykli i zawsze można
    coś dobrać do cyklu ekonomicznego, więc ludzie się zastanawiają nad
    związkiem. I dobrze że się nad czymś zastanawiają.