  • Data: 2011-05-22 11:01:47
    Temat: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Od: "Wojtek Astrobiznes" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podobnie nie widzę niczego zdrożnego w
    > posługiwaniu się astrologią, którą ja raczej kojarze z cyklami
    > przyrodniczymi i ekonomicznymi. A że niebo jest pełne cykli i zawsze można
    > coś dobrać do cyklu ekonomicznego, więc ludzie się zastanawiają nad
    > związkiem. I dobrze że się nad czymś zastanawiają.

    dokładnie takie jest moje podejście - obserwuję cykle giełdowe i ekonomiczne i
    porównuję je z cyklami planet. Niekoniecznie między tymi cyklami musi być
    jakiś fizyczny związek czy wpływ, one po prostu biegną obok siebie.

    Wielu inwestorów zwraca uwagę na sezonowość ("sell in May and go away" "rajd
    św. Mikołaja" itp.), która na rynku towarów ma nawet większe znaczenie niż na
    rynkach akcji. "Astrologicznie" mówiąc, jest to roczny cykl Słońca. Podobnie
    można zauważyć sezonowość w okresach 12-letnich i innych. Innymi słowy, cykle
    planet są dla mnie jak zegar wyznaczający godzinę spadku czy wzrostu na giełdzie.