  • Data: 2004-01-22 17:34:30
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a WIBOR
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "matee" <mkups@(nospam)poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:buomro$2p$1@news.onet.pl...
    > A wiec jednak jest tak jak sie tego troche obawialem - oprocentowanie
    zalezy
    > od subiektywnej decyzji jakiegos tam ludzika (chocby on byl nawet prezesem
    > banku). Troche mnie to o dreszcze przyprawia. Poki popyt (czyt.
    potencjalny
    > rynek) na kredyty duzy i inne warunki wymienione przez ciebie sa
    spelnione,
    > beda pewnie oprocentowanie w ryzach trzymac. Ale jak juz klientow nachapia
    > dojda do wniosku, ze lepiej ich drzec niz nowych werbowac..... wtedy hulaj
    > dusza i trzeba bedzie pewnie kredyt przenosic, a to kosztuje....

    pewnie jestem optymista, (sam mam kredyt w Multi), ale takiego zachowania
    spodziewalbym sie
    po "tradycyjnych bankach" a nie Multi/mBanku
    pzoa tym wchodzimy do UE wiec tez sie powinno na plus zmienic

    > Mimo wszystko chyba jednak zaryzykuje. W koncu oprocentowanie 3,40% i
    > minimalne ryzyko kursowe (przychody w EUR) polaczone z latwoscia uzyskania
    > to argumenty ktore do mnie przemawiaja :)

    to ze masz przychody w EU to nie wszystko
    kredyt masz denominowany w walucie czyli splacasz zlotowkami raty
    sprzedajac swoje zarobione EU i potem kupujac w banku bedzisz mial strate
    kursowa

    pomijajac kwestie waluty kredytu, to filozofia dzialanie kredytow w Multi mi
    sie podoba
    warto pamietac ze majac kredyt mieszkaniowy w Multi , mozesz dostac linie
    kredytowa
    w koncie (za wydanie 0 pln- pierwszy zysk) oprocentowana tak jak kredyt
    mieszkaniowy
    ( czyli jesli zlotowkowy masz np. 8,5% to 8,5% ; a jesli masz walutowy np.
    3,4% to dostaniesz
    jego zlotowkowy odpowiednik ok 9,x% )
    a biorac pod uwage ze kredyt w koncie nawet w mBanku jest 12,5% a gdzie
    indziej jest
    jeszcze drozej, to moze oszczedzic kolejne zlotowki co daje oszczednosc
    sumaryczna.

    no i nie placisz za konto... bo np. w takim BPH to kaza bulic i to calkiem
    nie malo..

    pozdro
    SirmarK