  • Data: 2011-02-27 01:37:20
    Temat: Re: Likwidacja OFE Możliwa Czy nie?
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    news:1tjkjoib2yuiv.1dbtkn3bz234h.dlg@40tude.net...
    > Załóżmy, że decydujemy się na likwidację OFE
    >

    > Co wg Was powinno w każdym z tych przypadków stać się z kapitałęm do tej
    > pory zgromadzonym?
    >
    > 1. Wypłacić wszystkim?
    > 2. Przekazać do ZUS?
    > 3. Przekształcic OFE w zwykłe fundy i niech każdy sam zdecyduje
    >
    > Ad. 1.
    > Wypłata - niemożliwa bo trzebaby było sprzedać wszystko
    > Ad 2. Do ZUS - państwo jednym pociągnięciem pióra likwiduje swój dług
    > wewenętrzny w postaci obligacji zgromadzonych w OFE
    > Ad3. OFE likwidują się same, bo pozostanie w nich garstka chętnych na
> [...]

    A to na dobranoc odpowiem konkretnie na pytanie, jak rozumiem z założenia
    musi być jedna z ww opcji.
    (02:31 można wysnuć wniosek, że myślałem nad tym kilka godzin) ;)))

    1) jak piszesz, nagle by sie okazało że muszą upuścić krwi na ~60 mld (tak?)
    nie bardzo sobie to wyobrażam.
    Nawet jeśli idea ogólna dobra (raczej nie), to technicznie tylko chyba sklep
    geesu by dał rade i to nie na naszym rynku:)
    Czyli chyba szkody większe od zysku

    2) przekazać świadectwa depozytowe? no bo jak cash, to i tak mamy p 1. Jak
    świadectwa, to ZUS by musiał otworzyć dział dilerki. I teraz dwie opcje:
    - ZUS robi to co rozwala nam plan 1)
    - ZUS zaczyna spekulować na giełdzie
    oba rozwiązania to IMO porażka. nie wiem jakie trzecie, sprzedaje powoli
    przez ileś tam lat? to nie bardzo ma jakikolwiek sens
    drugie rozwiązanie, czyli dział dilerki w ZUS to już odpuśćmy sobie znęcanie
    się nad zwierzakiem.
    :)))))

    3) rozwiązanie najdelikatniejsze, nie skutkujące nonsensami z 1) i 2).
    ale... powstałyby zwykłe TFI
    już nie wspominam o chorym wynalazku i naganianiu w postaci entego filara,
    pozostanę przy TFI

    czyli mając tylko taki wybór, najmniej pokaleczy 3)

    dobrze to dobrałeś, ten zestaw, taki pistolecik przystawiony do głowy
    wypadałoby się zwrócić do kolesi którzy to wszystko uszyli co o tym sądzą,
    ale oni to już osobiście się raczej nie zetkną z tymi dylematami

    poza tematem (sory)

    jeśli mają istnieć fundy emerytalne, dedykowane i są chętni je prowadzić,
    zgłaszają rączką up know-how - to niech zapewnią tylko kilka podstawowych
    kwestii, które zmiotą w tym zakresie TFI, entyfilar i inne ściemy

    - gwarantowany zwrot nie niższy, niz z ZUS (realne)
    - gwarancja wypłacalności minimum taka sama, jak obligacji SP (nierealna
    sprawa)

    czyli

    - GWARANTUJEMY ŻE BĘDZIEMY LEPSI, NIŻ ZUS

    inaczej to zabawa i ruletka, która nie może byc przymusowa nigdzie indziej,
    niż w bananarama

    i raczej banana bo jak pisałeś nikt normalny nie zechce się aż tak poważnie
    zanagażować w kraju, gdzie albo jest wałek, a jak nie wałek (mam nadzieję),
    to po paru latach kolesie mówią: kurde nie wyszło zmieniamy wam warunki,
    skorygujcie se biznesplany.