    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Date: Mon, 14 Nov 2011 12:42:24 +0100
    <9...@m...uni-berlin.de>

    On Mon, 14 Nov 2011 11:12:43 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >A z ktorego monopolu wynika "cos bardzo zlego dla ludzi"?

    podałem przykład: TPSA i połączenia międzynarodowe. Być może nie
    pamiętasz, ale był czas, że płaciłeś ponad 4 zł za minutę połączenia
    do USA (jak ktoś wyliczył: 15x drożej od Holendra).

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Walka-o-glos-w-inter
    necie-TP-SA-kontra-operatorzy-VOIP-150967.html
    http://www.kazikq.alleluja.pl/tekst.php?numer=4753

    >Przeciez jak w danym miescie bedzie tylko jedna firma taksowkowa, to nic
    >bardzo zlego sie nie stanie.
    >
    >Czy jak bedzie w kraju jedna firma paliwowa, telekomunikacyjna, czy
    >dzialajaca w zupelnie innym obszarze - tez z tego monopolu "nic bardzo
    >zlego dla ludzi" nie wyniknie.

    a to a propos czego, jakiej tezy to niby broni?
    Pprzecież nawet teraz, gdy rynek taxi, telekomunikacyjny i paliwowy są
    (ten ostatni - silnie) regulowane - jest wiele firm (rzekłbym: tym
    więcej im mniejsza regulacja).
    Jeśli będzie jedna firma na wolnym rynku i okaże się zbyt droga dla
    konsumentów, to dlaczego nie miałaby wkrótce powstać inna, oferująca
    to samo taniej? Przecież firmę taxi można założyć łatwiej niż np.
    sklep spożywczy.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski