  • Data: 2011-11-14 16:16:35
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: "Clegan" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > niejednokrotnie pisałem dlaczego: bo to byłby hamulec zadłużania się
    > rządu. I nie "gotówką", a czymś, czego rząd nie mógłby tworzyć (np.
    > złotem).
    Nie wiem co pokrycie pieniądza w towarze ma wspólnego z zadłużaniem się rządu.
    Było sobie kiedyś takie państwo jak Francja rządzona przez króli takich i
    owakich - skończyło się to wielką rzezią (zwaną niekiedy rewolucją), a jednym
    z głównych powodów tego były ogromne długi rządu. Pieniądz wtedy mieli jak
    najbardziej metalowy.

    > Więc jaką aktualnie ma wartość Twoje potwierdzenie lokaty na 1000 zł,
    > z terminem zakończenia np. 14 listopada 2011 roku?
    Weź sobie poczytaj coś o dyskoncie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskonto

    > akceptują złotówki, a nie zobowiązanie banku A wobec pana X,
    Złotówki to waluta, którą może używać każdy. Przykładowo ja mogę wypisać w
    każdej chwili weksel na 100 zł.
    To, co sklepikarz akceptuje (w przypadku płatności kartą czy przelewu) to
    wierzytelność kupującego wobec banku.

    > ale Twój sposób niekoniecznie zadziała: dlaczego sklepikarz miałby
    > przyjąć od Ciebie potwierdzenie lokaty, z której pieniądze miałby
    > szansę zobaczyć za rok?
    Z tych samych powodów, dla których przyjmuje pieniądz bankowy - zaufanie do
    banku. Pod tym względem lokata nie różni się od obecnych depozytów, problem
    stanowi kwestia dyskontowania.

    > Poza tym: nie ma żadnej kreacji: ten "kwit" ma wciąż pokrycie w
    > pierwotnym zobowiązaniu banku A.
    Kwit nie ma pokrycia w gotówce (czy jak wolisz towarze), bo własność tejże
    przeszła na bank i ten ją puścił dalej. Z definicji pożyczki to wynika. Tym
    się ona różnic od depozytu prawidłowego, który tu postulujesz.