  • Data: 2011-11-14 13:44:00
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-14, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > jeśli nie rozumiesz różnicy między prowadzeniem biznesu (w normalnym,
    > kapitalistycznym, wolnorynkowym sensie) a działaniem wbrew prawu
    > (zakazującym np. łapownictwa), to chyba trudno nam bedzie ustalić
    > podstawy naszej dyskusji.

    Jeśli nie widzisz różnicy między lobbingiem, a działaniem wbrew prawu,
    to chyba trudno nam będzie ustalić podstawy naszej dyskusji. FYI:
    lobbing nie jest zakazany.

    > Albo zadam pytanie inaczej: w jaki sposób miliony klientów operatorów
    > GSM mogło rozmawiać taniej, jaką determinacją, funduszami i
    > zanjomościami mogliby się wykazać, żeby to osiągnać?

    A nie wiem, nie jestem lobbystą.

    > A ten "okropny" wolny rynek załatwiłby ten "problem" (drogich połączeń
    > międzynarodowych, wielokrotnie droższych niż z innych krajów) pewnie w
    > ciągu miesiąca.

    A ceny połączeń roamingowych spadają nie na skutek regulacji UE,
    a na skutek działań wolnego rynku. Yeah, right.

    > właśnie doszedłeś do istoty rzeczy, a mianowicie: żeby doprowadzić do
    > normalności trzeba
    > a) spowodować, żeby państwo przestało utrzymywać monopol
    > lub
    > b) robić rzeczy absurdalne z punktu widzenia efektywności

    To dotyczy każdego monopolu. W OS też masz OEM, chociaż to jest
    dokładnie to samo co pełny box.

    > Czy naprawdę potrzeba aż lobbingu, by dało się normalnie żyć? Czy nie
    > powinniśmy oczekiwać takiego kierunku działań bez lobbowania?

    Jesteś *strasznie* wybiórczy i patrzysz w bardzo wąskim zakresie.
    Czyli np. nie dostrzegasz, że państwo też blokuje monopole i nie umiesz
    koncepcyjnie sobie wyobrazić, że firma może uzyskać taką dominację
    na rynku, że bez regulacji państwa *będzie* to ze szkodą dla klienta.

    O, albo inna rzecz: wprowadźmy prywatne wojsko, sądy i policję.
    Mam więcej pieniędzy, to dostanę lepszy wyrok. Super!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl