  • Data: 2015-01-15 18:34:58
    Temat: Re: Numer konta (nr rach. bankowego)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał
    On 2015-01-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tylko w momencie jak odmówię zwrotu.

    Art. 125.

    Kto w ciągu dwóch tygodni od dnia znalezienia cudzej rzeczy albo
    przybłąkania się cudzego zwierzęcia nie zawiadomi o tym organu Policji
    lub innego organu państwo-wego albo w inny właściwy sposób nie
    poszukuje posiadacza,

    podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany

    pieniadze na koncie ... no, nie wiem czy "rzecz".

    Albo z innego kodeksu

    Art. 284.

    § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo majątkowe,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 2. Kto przywłaszcza sobie powierzoną mu rzecz ruchomą,

    § 3. W wypadku mniejszej wagi lub przywłaszczenia rzeczy znalezionej,
    sprawca

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    >j/w. Przywłaszczenie to prawo karne, a te w znakomitej większości
    >zakłada,
    >że jednak robisz coś świadomie i celowo. Czyli jak odmówię zwrotu,
    >to owszem, można.

    Skoro wplaciles na lokate, to zrobiles to swiadomie.

    Wyciagu mogles nie czytac, wydac karta mogles nie patrzac na stan
    konta, ale na lokacie to wiedziales.

    > No i jest "na wniosek" więc się sam musisz pofatygować,
    >powiadomić organy ścigania, przejść całą procedurę. Chce Ci się? ;)

    Na wniosek jest przy przywlaszczeniu od osoby najblizszej.

    >Może każdy powiniem prowadzić firmę. Nauczyliby się ludzie porządku
    >w finansach, jakby musieli przypisać przychód do konkregnego
    >kontrahenta,
    >pilnować tychże itd.

    No to ... "odsetki za zwloke" albo zwrot nadplaconego podatku w
    imieniu US, ZUS itp :-)

    >To co ludzie tutaj wypisują, to mnie wprawia w zdumienie wręcz.

    J.