  • Data: 2011-02-25 17:50:38
    Temat: Re: OFE wg Sobolowskiego
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 18:10:34 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "root" <r...@v...pl>
    >
    > Nie możesz jednak uznać że ZUS w jakiś magiczny sposób może się uchronić
    >
    > To kompletnie inna skala problemu.
    > I inyy problem.
    > Od 2007 do 2009 nasza giełda spadła do 30% wartości, po czym wróciła do 60%
    > wartości.
    > Co w tym czasie stało się z zusem czy obligacjami?

    Skippy dużo się stało. Niemądre postępowanie banków w USA z Alanem
    Geenspeanem na czele spowodowało załamanie FINANSOWE (w odróżnieniu od
    realnego)na całym świecie. Także i tutaj. Co więcej Tusk zachował się
    przytomnie i nawet przyzwoicie: maksymalnie zadłużył państwo, żebyśmy mogli
    być zieloną wyspą. W ten sposób przesunął kryzys o parę lat naprzód. Teraz
    kiedy tzw. otoczenie ekonomiczne jest lepsze nam będzie trochę łatwiej
    przejść tę chorobę. Tusk powtórzył to co od zawsze robił Alan a teraz
    Bernanke, zadłużał państwo, aby nie stoczyło się w przepaść.
    Niestety konsekwencją jest dług jakiego nie było od ponad 10 lat. To ma
    wpływ na ZUS i stąd ta cała awantura o OFE.

    > Po drugie zależność podobna jak państwo - OFE
    >
    > czyli zdarzenia:
    > 1)upadnie państwo - nie upadnie OFE
    > 2) zbankrutuje ZUS, utrzymają się giełdy
    > mają skrajnie małe prawdopodobieństwo

    Demegogia skippy. Jak upadnie państwo to może być różnie ale zakłądam, że
    tak się nie stanie. Nie mogę założyć końca świata bo wtedy w ogóle
    planowanie nie ma sensu.

    > zdarzenia odwrotne znacznie większ i wystąpiły już w historii świata nie
    > jeden raz

    I niejeden raz jakoś radziliśmy sobie. Nie przesadzaj. Ja nie znam
    przyszłości. Nie zwalnia mnie to z dbania o swoją najbliższą przyszłość.

    > Inwestowanie w akcje jest tak NIEZMIERNIE ryzykowne, że zmuszanie do
    > płacenia pieniędzy firmie grającej na giełdzie nie jest niczym innym, jak
    > skandalem.
    > Dobrowolnie, proszę bardzo.

    Zgadzam się z Tobą ale jak sobie to wyobrażałeś kiedy startowały OFE za
    Buzka? Sam byłem tym oburzony. Potem jednak doszedłem do wniosku, że nie
    mogło być inaczej. Nie chcę się wdawać w te szczegóły bo znowu się
    rozpiszę. Faktem jest że doszedłem do takiego wniosku.
    Może teraz dałoby się zmienić to trochę i dać wybór. Może dałoby sie ale
    nie w takiej atmosferze permamentnej nagonki. Przyjdą wybory będzie nowy
    rząd to będzie trochę spokoju... sam nie wiem.
    Zobacz jak to jest. Wszędzie się wpierdala polityka. Tu trzeba tylko
    fachowców a nie polityków ale mimo wszystko wszędzie te swoje nosy
    wkładają. Jak trzeba to da się stanowisko jakiemuś profesorowi ekonomii i
    będzie za. Jak trzeba to ktoś inny zatrudni innego profesora a on będzie
    przeciw. Nawet to twoje prawo wyboru musi byc rozpatrywane podczas wielkiej
    awantury i wzajemnych oskarżeń. To nie jest normalne. To nie jest debata
    publiczna tylko zwykłe mordobicie w knajpie. To samo w przypadku Smoleńska.
    Tak się składa że interesuję się lotnictwem i coś wiem na ten temat. Zauważ
    każdy lotnik mówi dokładnie to samo: błąd pilota. Politycy i dziennikarze
    oczywiście mają swoje teorie. Ci ostatni pobijają już szczyty
    niekompetencji. Usłyszałem kiedyś pewną dziennikarkę "samolot był źle
    wyposażony bo nie miał ILSa" Otóż to lotnisko może mieć lub nie mieć ILS.
    Samolot ma go zawsze. Ale mimo totalnej bzdury to idzie w eter i tworzy
    jakieś wrażenie wśód ludzi. Bo to nie chodzi o obiektywną prawdę tylko o
    słupki poparcia. Tak samo teraz jest z OFE.
    Ufff ale się zmęczyłem ;)