  • Data: 2011-02-26 13:05:01
    Temat: Re: OFE wg Sobolowskiego
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale meritum jest inne i od niego uciekłeś w dywagacje natury ogólnej.
    >
    > Chodzi o HANDLOWANIE PRZEZ OFE NA RYNKU PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH ZA NASZE
    > PIENIADZE ODDAWANE IM W TYM CELU POD PRZYMUSEM, co jest skandalem o
    > rozmiarach kosmicznych.
    > Usuńmy przymus i IMO wtedy będzie już w miarę ok.
    Usuńmy przymus ;)!!!!
    Po tych 2 dniach gadania z Tobą już nawet nie mam siły protestować a nawet
    trochę mnie przekonałeś, Może rzeczywiście lepsze jest zdrowe podejście:
    jeśli chcesz i wiesz czym to grozi, to wpłacaj do OFE akcyjnego. Jeśli nie
    wiesz to spadaj! ;)
    Nie rozwiązane są niestety dwa problemy:
    1. Wymuszona przez same TFI mierność zarządzających
    2. Nieprzewidywalnośc rządu.

    O ile ten pierwszy punkt można traktować jak "cenę" za udział w rozwoju
    kraju a nawet światowej gospodarki i pogodzić się z nią, to niestety 2
    punkt może całkowicie pozbawić sensu jakiekolwiek plany, prognozy i
    marzenia. Po tych perturbacjach z OFE z jakimi mamy dzisiaj do czynienia
    szczerze wątpię, że wielu będzie takich, którzy po raz drugi zaufają, że po
    następnych 5-10 latach nikt się do tego kapitału nie dobierze.
    To jest podstawowy problem. Nie ryzyko finansowe, rynkowe czy ryzyko
    trzęsienia ziemi. Wszystke je można przynajmniej ograniczyć. Natomiast nie
    da się wyeliminować ryzyka nadmiernej pazerności SP. Sytuacja przypomina
    mały biznes. Dopóki jesteś mały i nie zarabiasza zbyt dużo, nic ci nie
    grozi. Jeśli jednak za bardzo się rozwiniesz, możesz liczyć na wizytę dwóch
    łysych i wyrośniętych panów, którzy grzecznie proszą o niewielki datek na
    zbożny cel.
    Z tego powodu byłem zwolennikiem przymusu. Nie bardzo wierzę bowiem, że
    poza garstką zapaleńców większość znowu zaufa. A jeśli nie zaufa, to OFE
    sensu nie będą miały.