  • Data: 2010-10-10 12:22:03
    Temat: Re: Ot o Bernanke i Obamie i ich helikopterach
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Archangell wrote:

    > Dlaczego inflacja jest dobra, a deflacja
    >
    > Może deflacja hamuje nie tylko niepotrzebne zakupy ale również te mniej
    > potrzebne?
    > Ludzie generalnie mniej kupują, spada popyt => spada produkcja => firmy
    > redukują zatrudnienie i/lub płace.
    > Coraz mniej ludzi ma pracę i mniej pieniędzy na zakup dób i usług,
    > gospodarka idzie w recesje itd.
    > Wtedy też deflacja jest dobra?
    >
    > Arch

    No właśnie. Deflacja redukuje popyt tym samym oczywiście zatrudnienie.
    Okazuje się, ze samochód czy komputer czy jeszcze coś innego może nam
    posłużyć jeszcze jakiś czas. Okazuje się też, ze część pracujących robi
    rzeczy bez których można się obejść. Netto biorąc utrzymują ich ci, którzy
    kupują te ich produkty, a potem z nich nie korzystają lub wyrzucają dotąd
    stosowane ale całkiem sprawne i przydatne. Można mieć trzy samochody pięć
    komputerów dziesięć telefonów komórkowych ale jednocześnie można korzystać
    tylko z jednego z tych urządzeń. W/g mnie sprowadza się to do tego, że
    trzeba ich utrzymywać ale ci utrzymywani nie muszą przy tym marnować
    surowców i energii. Oba czynniki są ograniczone. Ale widać, ze społeczeństwa
    nie chcą takiego rozwiązania, ludzie nie chcą racjonalizować i optymalizować
    swoich działań. Wybierani i obdarzani władzą są politycy, którzy promują
    inflację i regulacje państwowe. Dla mnie sprowadza się to do stwierdzenia,
    że praca jest sensem życia, że człowiek rodzi się po to by pracować. Nie
    jest istotne czy to co robi jest przydatne czy nie, celem jest praca i
    eksploatacja organizmu przez 10 godzin dziennie. Widać, że nie ma innej
    metody by człowiek, który ma 3 samochody, mógł przekazać swoje nadwyżki
    środków ludziom, którzy brali udział w ich produkcji i sprzedaży począwszy
    od wydobycia surowców poprzez cały łańcuch ich obróbki po proces sprzedaży.
    Jak na razie utrzymuje ich rujnując środowisko i marnując zasoby. Czy
    deflacja jest dobra? To kwestia oceny i celów jakie sobie stawiamy. Jeżeli
    celem jest by wszyscy pracowali to jest zła. Jeżeli celem jest by wszyscy
    żyli, a ci co pracują mogli, chcieli i umieli utrzymywać tych co nie pracują
    to dobra. Jak zwykle ocena zależy od oceniającego. Ja uważam, że w każdych
    warunkach deflacja jest dla mnie dobra. A dla Ciebie?