    From: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Ot o Bernanke i Obamie i ich helikopterach
    Date: Thu, 14 Oct 2010 07:07:20 +0000 (UTC)

    Może rzeczywiście powinienem wynaleźdź własny jakiś termin.

    Ja staram się zobaczyć kto jest na końcu, kto zbiera kasę a kto
    ją traci i zrozumieć mechanizm.

    Jeśli inflacja jest sztuczną zwyżką cen to ktoś ma w tym interes,
    czyli ktoś musi tą kasę przejmować i odłożyć na swoim bezpiecznym
    koncie bankowym.

    Jeśli brak pieniądza na rynku, to tak jak pisałem, producent
    zmuszony jest do sprzedaży produktu za każdą cenę, sytuacja jest
    przymusowa i odwrotna do sztucznej inflacji. Jest bardzo niebezpieczna
    bo rujnuje gospodarkę (rolnik nie może przestać siać, lub zabić wszystkie
    świnki a utrzymanie to jego koszty, które zmuszony jest dalej ponosić).

    Oczywiście sztucznym zaniżaniem cen poniżej kosztów jest damping
    ale jest on (tak jak sztuczna inflacja) działaniem celowym mającym
    za zadanie zniszczyć biedniejszego konkurenta, którego nie stać na
    większe obniżenie ceny. Dampingowiec później tą stratę sobie odbije.

    Andrzej.