  • Data: 2002-10-23 21:24:46
    Temat: Re: Rzeczywista stopa roczna
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> writes:

    > Jak dla mnie, to nieco masło maślane.
    > Oczywiste jest że kredyt o stopie efektywnej 30% odpowiada lokacie o stopie
    > efektywnej=30%.

    I o to chodzi.

    > Pan "Kowalski", pyta jednak, co to oznacza dla niego?

    Ja nie nazywam sie co prawda Kowalski, ale mi owe 30% calkowicie wystarczy.

    > I druga kwestia. Hipotetycznie, jeśli wezmę kredyt (roczny, na 12 rat) z
    > RRSP=10% i pieniądze wpłacę na lokatę o stopie efektywnej=10% to po roku
    > wyjdę na 0 (zero) ? Tak wynika z tego co Pan napisał.

    Dokladnie tak jest. Przy czym nie ma znaczenia, ile to bedzie rat, albo
    co ile bedzie nastepowac kapitalizacja (lub wyplata odsetek) lokaty.

    > Dlaczego oszukiwać? Jeśli powiem kredytobiorcy, że przez rok spłaci to co
    > pożyczył + 20%, to go oszukałem?

    Mozna dac komus kredyt na "0%" z prowizja 20% platna z gory i miesiecznymi
    ratami, i wtedy on tez w ciagu roku splaci to, co pozyczyl + 20%.
    RRSP = ok. 53%.

    Jesli to nie jest oszustwo, to ja jestem chinskim kaplanem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator