eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Prasowka] Upadlosc konsumencka › Re: Upadlosc konsumencka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Upadlosc konsumencka
    Date: Fri, 2 Jan 2009 21:52:52 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 48
    Message-ID: <gjlv3a$uk9$1@news.dialog.net.pl>
    References: <o...@4...com>
    <7...@z...googlegroups.com>
    <gjcgla$o4q$1@news.interia.pl> <gjcivr$a4f$2@news3.onet>
    <gjcjq7$11t$1@news.dialog.net.pl>
    <gjdfhr$170$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjdh1k$3ul$2@news.interia.pl>
    <gjdmem$8ue$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjdqcv$gr3$1@news.interia.pl>
    <gjf62m$p4q$1@news.dialog.net.pl>
    <gjfg8v$2fj$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjg0ln$d2k$1@news.interia.pl>
    <gjgbsd$f1o$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <m...@m...localdomain> <1...@o...org.pl>
    <gjj7do$e2f$1@news3.onet> <m...@m...localdomain>
    <gjktl4$mmd$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjl99j$5tu$1@news.interia.pl>
    <1...@o...org.pl> <gjls2l$vh$1@news.interia.pl>
    <e...@o...org.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-100-97.ssp.dialog.net.pl
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1230929834 31369 87.105.100.97 (2 Jan 2009 20:57:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Jan 2009 20:57:14 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:468232
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Zgadza się, bo sam tok kształcenia jest bardzo indywidualny.
    >> Z tym, że jestem za tym, aby jednak jakiś poziom wymagań był ustalony
    >> wspólny dla wszystkich uczelni.
    >
    > Po co?

    Na tym polega standaryzacja. Zauważ, że już od III klasy SP masz egzaminy
    zewnętrzne. Jeśli każda szkoła miałaby uczyć czego innego (bo w jednej
    program układa - według Waszego postulatu - tokarz, w drugiej elektryk, w
    trzeciej fizyk czy matematyk) to jak chciałbyś przeprowadzić egzamin
    zewnętrzny?

    > Dlaczego? Matura ma sens, oczywiście nie taka jak obecna. Ja zdawałem
    > maturę, która była poziomem obecnego licencjatu, a nie wiem, czy nie
    > magisterium.

    haha... Przeciętny licencjat na polonistyce ma ok. 70 stron, a praca
    magisterska ok. 100. To powiedz ile w ciągu tych 5h starej matury
    wypłodziłeś, że do magisterium się porównujesz :-))

    >> Zrobiłbym coś na wzór egzaminów na prawo jazdy. Zerknij na strony
    >> prometric.com albo vue.com
    >
    > Nic podobnego. Matura miała i IMHO powinna mieć charakter egzaminu
    > stwierdzającego, że delikwent opanował sztukę posługiwania się językiem
    > polskim,

    Na etapie szkoły podstawowej tak jest. Matura to trochę więcej niż tylko
    posługiwanie się językiem polskim.

    podstawowym aparatem matematycznym i logicznym,

    A to z kolei poziom klasy III SP, bo tam są podstawowe funkcje matematyczne.

    oraz jest oprócz
    > tego w jakimś innym kierunku na poziomie umożliwiającym posługiwanie się
    > zdobytą wiedzą. Podkreślę - _posługgiwanie_.

    To niezły poziom matury proponujesz... tak circa 12-latek by ją zdał.

    >> Mozesz sobie do niego podchodzić ile razy chcesz (np. nie cześciej niz
    >> raz w tygodniu) aż się znudzisz, braknie ci kasy, lub zdasz.
    >
    > No i? Może tak być, tylko zakres egzaminu niech będzie taki, jak podałem.

    Wtedy będziemy mieli samych 12-letnich geniuszy po maturze.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1