  • From: "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W jak windykacja
    Date: Fri, 18 Aug 2006 18:48:11 +0100

    > Zgadza sie, ale sa to marginale sprawy przeznaczone dla waskiej grupy
    > ktora jeszcze nawet nie jest w UK! Nie jest to jednak tendencja do zmiany
    > sposobu dzialania bankowosci na rynku angielskim.
    To jest raczej cwaniactwo ze strony HSBC, które nie oferując *nic* ponad
    Basic Account, które w zasadzie mając jakikolwiek adres w UK możesz
    otworzyć, znalazło sposób na wyciągnięcie paru funtów
    miesięcznie/kilkudziesięciu rocznie od imigrantów/biednych studentów*.

    > Owszem, bo to maja za darmo! Karta jest za darmo, konto za darmo, i
    > wszelakie uslugi sa darmowe, wiec placa pare funtow karta. Wprowadz im
    > oplaty jak w Polsce a zobaczysz jak nagle znikna platnosci kartami... Od
    Opłaty jak w Polsce? Nie bądź śmieszny. Dość popularne są konta z usługami
    dodanymi za np. 5 czy 7 funtów za miesiąc (wariant najtańszy) masz overdraft
    oprocentowany na 0, ubezpieczenie komórki, ubezpieczenia podróżne i różne
    inne bardziej lub mniej przydatne pierdoły.

    > Wydaje mi sie, ze spokojnie sie domyslisz kto moze poza wlascicelem konta,
    > zarzadac do niego wgladu:))
    O ile nie robisz lewych interesów i jesteś spokojnym obywatelem o
    europejskich/dalekowschodnich rysach bez zamiłowania do materiałów
    wybuchowych, chyba nie masz się czego obawiać.

    * - tak, dla studentów spoza UK mają International Student Account, które
    oferuje funkcjonalność niewiele przekraczającą basic (no fakt, dają
    książeczkę czekową) za podobną cenę.
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik