eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
  • Data: 2021-08-27 13:46:42
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Aug 2021 11:17:38 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > JF, serio, sprawdz sobie wartosc udzielanych kredytów bo to co ty
    > pierdzielisz za głupoty to sie w głowie nie miesci...

    To podaj wlasciwe zrodlo na teze, a nie, ze bank dwa miesiace czekal
    na obejrzenie wniosku :-)

    > Dobre pytanie.
    > Ale nie traktuje tego jako cwaniaczenia a własnie jako rozsadna rozmowe
    > z klientem.
    > Lepiej pokazać mu rownież scenariusze nagatywne niz pierdolic ze to sie
    > nie stanie a potem pierdolic ze przeciez klienci powinni wiedziec ze
    > sprzedawca = oszust.

    Tylko jakie granice tego rozsadku?

    Klienci nie byli swiadomi, ze rata jest we franku, a kurs franka sie
    zmienia? Ciekawe, czy ktos im pokazal przyklad, co bedzie, jak kurs
    wzrosnie o 20% :-)

    > Moze tak być chociaz w przedziale cenowym dostepnym dla mnie przez
    > ostatnie 20 lat nie widziałem takiego spadku cen.

    Moze tak - banka do 2008 sie zrobila niezla, choc potem cena m2
    nie spadla az tak mocno. We Wroclawiu sie ustabilizowalo ok 6000zl/m2
    i to wiele lat trwalo.
    A teraz jakies szalenstwo, 8tys, 10tys, nie wiadomo ile, bo cena
    tylko na telefon, itp ...

    No i teraz pytanie - to juz tak zostanie, czy spadnie, czy moze by i
    spadlo, ale PiS inflacją nadgoni, czy nie tylko PiS, bo innym krajom
    tez inflacja pasuje :-)

    Przy czym ... to, ze zlotowka traci wartosc, to nic nowego.
    Ale w 2009 sie okazalo, ze zlotowka moze spasc, i ceny mieszkan moga
    spasc ...

    > To jest moze problem tych co kupili mieszkanie w najwyzszych cenach za
    > metr.

    trudno kupic tansze :-(

    > Jak kupowałem mieszkanie ponad 10 lat temu za około 4kpln za metr to
    > nie spadły nigdy do 3kpln.

    Widac jakas prowincja,
    https://www.nieruchomosci.com.pl/artykuly/ceny_trans
    akcyjne_mieszkan_we_wroclawiu_w_2008_roku_i_prognozy
    _na_2009,68.html

    > Przeciez frankowcy spłacaja.
    > A co do grania na rynku walut - zapewne dokładnie o to im chodziło jak
    > zaczeli myslec o swoim m...

    Zapewne nie - chcieli swoje mieszkanie, i stabilny kredyt, nawet jesli
    wiadomo, kursy walut sie wahaja i trzeba sie liczyc z mozliwym
    wzrostem np o 20%.

    Tylko ... wyszlo jak wyszlo, zaciskamy zeby i splacamy dalej ... tylko
    co tu zrobic, zeby nie byc zaskoczonym w przyszlosci, jak za CHF
    bedzie po 10zl :-)

    Zaczac juz oszczedzac i kupowac franki?
    Czy jakies kontrakty terminowe zawierac?

    Przy czym jakby mnie ktos pytal jeszcze nawet w 2008, to bym
    powiedzial, ze frank, oraz $ i euro, moga mocno podskoczyc,
    tylko ze wtedy podskocza tez ceny mieszkan, zarobki, oraz odsetki
    bankowe - wiec i kredytowe w PLN.

    W zarobkach pomylilem sie o jakies 8-10 lat, w mieszkaniach o 12,
    w odsetkach ... jeszcze nie wiadomo :-)

    J.