eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
  • Data: 2005-12-09 13:09:15
    Temat: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 08 Dec 2005 20:53:12 +0000, w <dna2u6$hvj$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jurek
    Wawro <j...@W...tenar.pl> napisał(-a):

    > 1. Zaczęliśmy dyskusję od tego, że będzie katastrofa.
    > Cieszę się, że pojawił się pierwszy głos rozsądku.
    > 2. Co oznacza "znacznie"? Przy tak dużych kwotach 5-10% rocznie
    > to bardzo dużo.

    Różnica nie wynosi 5-10 pkt. %, najwyżej parę. Jak masz cierpliwość, to
    przejrzyj/zasymuluj sobie jakie dodatkowe koszty dla spółki to wygeneruje.

    No i dlaczego z mojej kasy ma być finansowana jakaś spółka, choćby skarbu
    państwa?

    > Zwłaszcza - gdyby kredyt miał być rozłożony na 5-10 lat.

    No patrz, a mówi się, że to krótkoterminowe kredyty są droższe :)

    > 3. Najważniejszą zaś rzeczą jest to, że bank centralny może
    > kierować się innymi kryteriami przy podejmowaniu decyzji o
    > kredytowaniu.

    ... niż opłacalność inwestycji. I właśnie dlatego nie powinien zajmować się
    udzielaniem ich.

    Poza tym państwo nie ma środków na pożyczanie, samo pożycza od banków
    komercyjnych na spłatę własnych zobowiązań. :)