    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: koniec kserowania
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <x...@4...net>
    <n4htdl$n5d$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sat, 12 Dec 2015 21:39:19 +0100

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 20:43:18 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Instytucje finansowe nie są nastawione na uczciwość. To nie te czasy.

    Ale nie na taka. Naciagnac klienta na 5 zl prowizji/mc czy kredyt na
    30% RRSO - o, to tak.

    > Z resztą ... kurierzy się spieszą. Mój, jak kiedys podpisywałem w ten
    > sposób umowe, nie zerknął w dowód. Załatwione na gębę.

    Mozliwe, tym niemniej ktos papiery wyslal, kurier dostarczyl - adres
    sie zgadza.
    Owszem, pewnie by mozna poprosic o dostarczenie na inny adres, moze
    nawet slad w papierach by nie zostal, tylko telefon ... na karte :-)

    > Zawsze było łatwo. Głównie dlatego że urzędnicy, jako dupochronu,
    > wymagają podawania na pierdyliardzie pism numeru dowodu osobistego choć
    > zawsze o to pytam i zawsze nie dostaję odpowiedzi po co. Idę o zakład że
    > gdybym przystapił do jakiegoś przetargu to w wyniku debilizum przepisów
    > komplet danych wyląduje w necie. Na to już da się wziąć chwilówkę.

    Na jedno wychodzi - jak nie beda wymagali urzednicy, to i ci od
    chwilowek nie. Chyba, ze bedzie pelno numerow - jeden do banku, drugi
    do zus, trzeci do urzedow, czwarty dla notariuszy itp ...

    > Oczywiscie, możesz cyknąć fotkę jak dowód delikwenta leży na ladzie w
    > banku przez kilka chwil. Ale ksero *zdecydowanie* ułatwia sprawę. Nie

    Ale w ogole niepotrzebne. Wszelkie dane mozesz zmyslic i po chwilowke
    sie udac.

    > wiesz, co w bankach robią z tym ksero. Byc może uzupelniają braki
    > papieru toaletowego lub zapychają pojemniki recyclingowe. Nie widze żeby
    > było to traktowane jako ścisłe zarachowanie. To nastepny dupochron i nic
    > więcej.

    Owszem, ale pewnie gdzies tam w teczce klienta siedzi. A skan na
    serwerze :-)

    > W przypadku który opisałem Policja nie dala rady nawet ustalić kto był
    > kurierem. Kompletna olewka.

    Bo go pewnie nie bylo.

    > To przekracza możliwości wydłubania z tego
    > premii, bo jak sie okaże że kurier jednak w innym rejonie to swojej
    > statystyki wykrywalności łatwo nie podnisą.

    > Kurierzy w danym rejonie są łatwi do selekcji, ponadto umowe mozna
    > wysłać na inny adres niż w dowodzie, tym bardziej że go już tam nie ma.

    > Policja nie zajmuje się takimi duperelami.

    Zajmuje zajmuje. Tzn papiery wypisuje - zgloszenie, umorzenie.

    > Kazda sytuacja kiedy okazuje dowód i ktoś zapamiętuje dane jest
    > niebezpieczna. Dlatego napisalem, że od 40 lat znamy techniczną metodę

    Jaka ?

    > zapobiegania. Ale nikt nie jest tym zainteresowany ponieważ oszukiwanie
    > jest na rękę wszystkim poza garstką oszukanych.

    Myslisz, ze jest ich tak duzo ?
    Poza tym - cokolwiek spisza, to przeciez moze byc uzyte ponownie,
    kserowanie nic tu nie zmieni.

    Inna sprawa, ze naszym wladzom sie nie chce nic zrobic, nawet jakiegos
    systemu sprawdzania dokumentow.

    Bez przesady. A gdzie pracuja ?

    J.