  • Data: 2010-06-28 11:17:27
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

    > To znaczy idzie w momentach sesji, razem z sesjami. Chodziło mi o to, że
    > pomimo braku konieczności korzystania z KIR i teoretycznie łatwej
    > realizacji onlinowości w praktyce, tego się nie robi. Więc jakiś powód
    > jest, nicht wahr?

    Pewnie jest, mysle ze wiecej niz jeden. Ale to nie ma nic wspolnego
    z Eliksirem, oprocz tego, ze akurat (byc moze) godziny sie pokrywaja.

    > Jeżeli jej masz coś do zarzucenia, to powiedz.

    Musialbym ksiazke napisac. Ale sa juz takie.

    > Bez związku z tematem

    Przeciwnie, wlasnie transakcyjnosc ma scisly zwiazek z tematem. Nie ma
    zadnego "rozliczania prowizji" ani wzajemnej weryfikacji, kazdy przelew
    to transakcja, ktora jest wykonywana "atomowo", bez zadnej weryfikacji,
    tylko na podstawie zawartosci informacji Elixir oraz bazy danych banku
    (jednego). I tak wlasnie ma byc, inaczej nie da sie tego sensownie
    zrobic.

    > Nieprawda. Choćby prowizje dla KIR.

    Prawda. Prowizje dla KIR to zupelnie inna sprawa, obciazaja zupelnie
    inne konto i to cos takiego, jak np. MIF przy transakcjach karcianych.

    > Ale również banki jakoś między sobą
    > rozwiązują stany posiadania, bo już się nie wozi sztabek złota,
    > prawdaż?

    Jasne, ale to zupelnie niezalezne sprawa, ma z tym jeszcze mniej
    wspolnego niz prowizje dla KIR. Bank po prostu musi pilnowac srodkow na
    rachunku w NBP (i innych) i tyle. Sam pojedynczy przelew zlecony przez
    Kowalskiego na rzecz Nowaka nie ma tu nic do rzeczy.

    > Przecież nie zakładamy nieskończoności tylko wartości logiczne. Zresztą
    > teraz też są ograniczenia. I skoro teraz ilość znaków niewielka jest OK,
    > to jak wprowadzić podział na pola w nazwie, to nagle będzie dramatem?
    > Jaja sobie robicie.

    Ale jakie chcesz wprowadzic te ograniczenia, konkretnie? Bo w tej chwili
    sa dosc konkretne.
    Kontynuujac analogie z listami, to tak jakbys chcial wprowadzic dla
    adresata i nadawcy pola na "imie", "nazwisko", "ulice", "numer domu",
    "numer lokalu" itd. Owszem, kod pocztowy moze byc wyodrebniony, bo
    wystepuje zawsze (podobnie jak np. numer rozliczeniowy albo numer
    konta). Ale inne rzeczy? Chcialbys miec takie "okienka" na kopercie?
    --
    Krzysztof Halasa