eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki(nie)rezydentRe: (nie)rezydent
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!nemesis.new
    s.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: (nie)rezydent
    Date: Sat, 14 Nov 2009 23:58:45 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <hdncs5$jp$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <7...@r...googlegroups.com>
    <hdgk1h$b85$1@news.onet.pl>
    <0...@p...googlegroups.com>
    <c...@k...googlegroups.com>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <9...@j...googlegroups.com>
    <3...@m...googlegroups.com>
    <hdn3lo$284$1@inews.gazeta.pl> <hdn6d5$qsj$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hdn8pa$mkk$1@inews.gazeta.pl> <hdnblo$ec$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hdnbmt$3r1$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ggo50.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1258239685 633 83.12.170.50 (14 Nov 2009 23:01:25
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Nov 2009 23:01:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hdnbmt$3r1$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:509277
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-11-14 23:41, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
    > witrak() pisze:
    >
    >>> Do doręczeń jest właśnie adres korespondencyjny, a nie meldunkowy. Jak
    >>> korespondencyjny nie działa, to już jest problem klienta, a nie banku.
    >>> Nie powinno to wpłynąć na skuteczność takiego "doręczenia".
    >> Niezupełnie. To, że tryb doręczenia jest regulowana w umowach bankowych
    >> to jedno, a skuteczność doręczenia w ogóle to drugie.
    >> [NB. chyba ostatnio jakieś brzmienie klauzuli doręczenia (wybitnie
    >> niekorzystne dla konsumenta) "unieważnił" UOKiK, ale nie pamiętam, które.]
    >> Jeżeli polecony nie dochodzi na adres dla korespondencji *firmy*, to
    >> musi się wysłać pismo na adres siedziby firmy (to jest standardowa
    >> metoda działania np. komorników. br...).
    >
    > To nie takie głupie. Analogicznie więc po nieodebranym
    > "korespondencyjnym" bank powinien wysłać drugi raz na "meldunkowy" i
    > dopiero po tym uznać, że doręczył skutecznie.

    Niestety, to byłoby niegłupie, gdyby nie to, że akurat banki robią
    nas w konia, bo wpisują różne niekorzystne dla klientów klauzule w
    umowy, więc nie muszą tak robić. Natomiast inne instytucje to już
    trochę lepiej. Niestety, większość z nich sama w sobie nie jest miła
    (US, ZUS, komornik, sąd, GIODO...).

    >
    > To się zresztą zgadza z moim poglądem, w myśl którego jestem
    > *zwolennikiem* obowiązku meldunkowego. (Nie koniecznie w dzisiejszej
    > formie, która jest mocno absurdalna, ale uważam że każdy obywatel tego
    > kraju powinien mieć jasny konkretny i jednoznaczny adres do
    > *skutecznych* doręczeń. - Może to być nawet i skrzynka pocztowa, albo
    > pokój w hotelu. Bulwersują mnie sytuacje gdy słyszę że jakaś powszechnie
    > znana osoba nie może całymi miesiącami zostać wezwana na przesłuchanie,
    > bo sąd nie może skutecznie doręczyć wezwania...)

    Stąd w dobrze zorganizowanych krajach trzeba wezwanie sądowe
    doręczyć przez posłańca, choć poczta działa tam o niebo lepiej,
    niż u nas. :-)


    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1