    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: (nie)rezydent
    Date: Mon, 16 Nov 2009 17:04:51 +0100
    <hdn3lo$284$1@inews.gazeta.pl> <hdn6d5$qsj$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hdn8pa$mkk$1@inews.gazeta.pl> <hdnblo$ec$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hdnbmt$3r1$1@inews.gazeta.pl> <m...@i...localdomain>
    <hdpkuj$m63$1@inews.gazeta.pl> <m...@i...localdomain>

    (15.11.2009 22:37), Krzysztof Halasa wrote:
    > Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    Pomysł nie jest taki głupi..

    > No jasne, np. bedac za granica. Ciekawe jak?

    Wg. jakiejś procedury. Listem poleconym na przykład. Cyfrowym podpisem,
    w jakiś możliwie niekłopotliwy (ale bezpieczny) sposób.

    > A jak chcesz odebrac przesylke w przeciwnym przypadku? Albo przynajmniej
    > o niej wiedziec?

    Matka, ciotka, kochanka, znajomy. A jak ktoś nie ma zupełnie nikogo komu
    można zaufać, to wynająłby sobie w takiej sytuacji firmę która by
    odbierała przesyłki i informowała go o nich w umówiony sposób.

    [...]
    > To takze, ale tego nie zmienisz.
    > Natomiast zaszkodzic mozesz bardzo latwo uczciwym ludziom.
    >
    > Juz zreszta w tej chwili tak jest, tyle ze na mniejsza skale.

    Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby ta skala była większa, po prostu
    szczęśliwy acz niezrozumiały brak pomysłowości ewentualnych szkodników.

    [...]
    > To jest zupelnie inna sprawa i nie ma najmniejszego zwiazku
    > z obowiazkiem meldowania swojego pobytu - jako osoby fizycznej.

    Tyle że problem powszechnie znanych osób, siedzących "na dupie"
    zasadniczo w jednym miejscu którym nie można dostarczyć np. wezwania
    istnieje. I to o tym chyba bardziej przedpiśca pisał, a nie o osobach
    które zapadły się pod ziemię jak np. Stokłosa.

    > Od tego jest siedziba firmy.

    Siedzibą osoby prowadzącej działalność gospodarczej jest jej miejsce
    zamieszkania właśnie.

    > Ale obowiazek meldunkowy to nie jest po prostu "obowiazek posiadania
    > adresu". Zakladanie ze przesylka dostarczona na jakis adres jest
    > dostarczona skutecznie mimo ze odbiorca ani jej nie odebral, ani nawet
    > nie mial mozliwosci stwierdzenia, ze dostal jakas przesylke, to jest
    > wylacznie metoda dla oszustow.

    Przecież tak jest teraz.

    Kwestia czy zakładamy że ten kto ma dostarczyć przesyłkę ma ponosić
    koszt poszukiwania tych nielicznych których nie ma tam gdzie mieli być,
    lub tych których w ogóle nie wiadomo gdzie szukać, czy też raczej ci
    nieliczni mają ponieść koszty zatroszczenia się o to żeby można było im
    dostarczyć przesyłkę.

    Ja jestem trochę za pierwszym rozwiązaniem, przy założeniu że to nie
    jest tak rozwiązane jak jest teraz (czyli żebym np. mógł się
    przemeldować - czy też w nowej nomenklaturze - zaktualizować swój adres
    do doręczeń np. korespondencyjnie, no i żeby czas "uskutecznienia"
    doręczenia był dłuższy niż 2 tygodnie w przypadku nieosobistego odbioru)

    p. m.