  • Data: 2010-05-20 04:49:27
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Pyrtek <u...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    szczurwa pisze:
    > 1 września 1939 roku te rachuby wzięły w łeb. Bank szlag trafił, a
    > majątek komuchy znacjonalizowały. Facet w 1945 roku, mając 65 lat,
    > został z niczym. Bez ubezpieczenia, bez emerytury, bez majątku ani
    > oszczedności. Resztę swego żywota (żył 96 lat, zmarł w 1977) spędził
    > na łaskawym chlebie swoich corek.

    Gdyby miał tych córek (i synów) ze dwanaście, to jego dzieci z palcem w
    [] mogłyby go utrzymać na przyzwoitym poziomie nie czując żadnego ciężaru.

    > Dlatego jestem zwolennikiem podstawowego systemu zabezpieczenia
    > społecznego. Czegoś w rodzaju systemu funkcjonującego w UK bądź w Oz
    > czy NZ. Minimalna emerytura pozwalająca przeżyć i zachować godność
    > jednostki ludzkiej dla każdego, finansowana z podatku celowego.

    Coś podobnego proponował parę lat temu R.Gwiazdowski. Chciał nazwać
    rzecz po imieniu. Emerytura miałaby być pozwalającą przeżyć jałmużną,
    dla wszystkich taką samą, na poziomie minimum socjalnego (niestety,
    trzeba to różnicować, bo inne jest w W-wie, inne w Koziej Wólce i tu
    zaczynają się schody), a w zamian - składki emerytalne miałyby być
    adekwatnie niskie i równe.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek