  • Data: 2010-05-20 06:14:56
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Maj, 03:26, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Przez ile lat te 18% się zbierało?

    18% to jest roznica miedzy obecna wartoscia zgromadzonych srodkow a
    obciazeniem mojego wynagrodzenie. W tym jest kasa przelana przez ZUS 3
    tygodnie temu i ta przelana 5 lat temu. A ile sie zmianila wartosc
    srodkow przelanych kilka lat temu mozesz sobie poczytac w komunikatach
    KNF lub na stronach funduszy.

    Stan hipotetycznego konta obrazuje, ile rzeczywiście fundusze zarobiły
    dla swoich klientów. Celem prezentowania rankingu jest określenie
    atrakcyjności funduszu przy podejmowaniu decyzji o wyborze funduszu
    lub jego zmianie. Hipotetyczna wartość konta została wyliczona przy
    założeniu, że na konto klienta wpływało co miesiąc 100 zł w okresie od
    sierpnia 1999 roku do marca 2010 roku.

    "Na czele zestawienia według kryterium stanu hipotetycznego konta,
    znalazły się również Generali OFE, ING OFE oraz Pekao OFE. W przypadku
    tych funduszy hipotetyczny stan konta wynosił około 25,6 tys. zł" -
    podają Analizy Online w raporcie z dn. 7.04.2010r.

    W raporcie dalej czytamy: "Porównując hipotetyczną wartość konta
    emerytalnego uczestników OFE na koniec marca tego roku z danymi za
    poprzedni kwartał okazuje się, że w przeciągu 3 ostatnich miesięcy w
    największym stopniu (+1771 PLN), zwiększyło się konto oczestników OFE
    Polsat. Tuż za nim znalazły się ING OFE (+1763 PLN) oraz Pekao OFE
    (+1713 PLN). Wymienione fundusze odnotowały jedne z wyższych stóp
    zwrotu, odpowiednio +5,17%, +5,24% oraz +4,84%".

    Pekao OFE zajął również dobre miejsce pod względem wypracowanego
    hipotetycznego zysku. Wśród pozostałych funduszy, oprócz pierwszej
    trójki, jako jedyny wypracował zysk przekraczający +7,8 tys. zł, podc
    zas gdy średnia dla wszystkich funduszy wyniosła +7,4%.

    Wysokie pozycje w rankingu OFE wg wartości hipotetycznego konta
    świadczą o dobrej kondycji funduszu pod względem wypracowywanych
    wyników inwestycyjnych w długim okresie. Na uwagę zasługuje fakt, że
    Pekao OFE osiąga coraz lepsze wyniki biorąc pod uwagę dłuższe okresy
    czasu, np. za okres ostatnich 6 lat (od 31.03.2004 r. do
    31.03.2010r. ) Pekao OFE zarobił dla swoich klientów 63,7%, osiągając
    drugę pozycję na rynku wśród wszystkich funduszy emerytalnych.

    MK