    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pos?ugiwanie sie moja kart? kredytow? przez ?one
    Date: Tue, 16 Dec 2008 22:49:33 +0100

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > To zastanow sie ktory kasjer zadzwoni do aklajera jak dostanie
    > informacje o prawidlowym PINie.

    Cos kombinujesz :-)
    Napisales, ze:

    > Kasjer sprawdza Authorized signature, a to jest w tylu karty, imie i
    > nazwisko z przodu. Kasjer moze poprosic o dokument tozsamorci a
    > posiadacz karty moze odmowic jego pokazania.

    To (przynajmniej teoretycznie) dziala inaczej: najpierw kasjer
    sprawdza, czy nie ma widocznych sladow zdrady na karcie ("przebite"
    numery, brak wymaganych elementow, ogolna "jakosc" wykonania, oraz
    wlasnie to, czy jest duza szansa na to, ze klient moze byc naprawde
    tym wlasciwym).
    Dopiero w drugim kroku kasjer ma uzyc karty w czytniku, sprawdzajac
    (na wyswietlaczu lub na wydruku), czy zgadzaja sie numery i np.
    nazwisko klienta na sciezce magnetycznej (zaleznie od terminala).
    Dopiero trzecim i nastepnymi krokami jest autoryzacja, podpisanie sie
    klienta, porownywanie podpisow itd.

    Jesli kasjer "sprawdza Authorized signature", to skad informacje
    o PINie?

    > Ale kto sprawdza imie i nazwisko na karcie? moze sie to zdarzyc gdy
    > kobieta poslugujaca sie karta jest ponadprzecietnej urody :).

    Teoretycznie, to kazdy kasjer powinien na to zwracac uwage.
    Czy zwracaja w rzeczywistosci to sie nie da sprawdzic bez prowokacji,
    ale np. numery kart niektorzy porownuja bardzo pracowicie.
    --
    Krzysztof Halasa