  • Data: 2009-09-01 10:54:59
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: marco <u...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Zadna polska firma nie zbliza sie nawet do takich osiagniec jakie ma
    > taki VW. A ja chetnie bym widzial taki potezny polski koncern - nawet
    > jesli mialby byc czesciowo wlasnosnocia panstwa :) W branzy
    > samochodowej jest tez np. francuski panstwowy Renault i tez niezle
    > sobie radzi na swiecie.

    Renault - udział państwa - 15%. Średnio to moim zdaniem spełnia
    kryterium firmy państwowej.

    Zresztą francuskie wielkie koncerny mają to do siebie, że toną dosyć
    regularnie i wymagają reanimacji (Alstom, Wodociągi...przepraszam
    Vivendi) albo są na odwiecznej kroplówce państwowej (SNCF). Nie wiem czy
    chciałbym by w Polsce ktoś brał przykład z w.w.

    > Tak wiec "z definicji" panstwowa firma nie musi oznaczac zlej
    > firmy ;-)

    Ale nie oznacza "złej" firmy tylko oznacza zdecydowanie mniejszą szanse
    na dobre zarządzanie niż w przypadku innej struktury własnościowej.

    --
    MP