  • Data: 2009-09-01 19:47:47
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    marco pisze:
    > Zresztą francuskie wielkie koncerny mają to do siebie, że toną dosyć
    > regularnie i wymagają reanimacji (Alstom, Wodociągi...przepraszam
    > Vivendi) albo są na odwiecznej kroplówce państwowej (SNCF). Nie wiem czy
    > chciałbym by w Polsce ktoś brał przykład z w.w.

    W Polsce też masz różne kotwice, które ciągną nas w dól : górnicy,
    hutnicy, rolnicy i inne pasożytnicze grupy społeczne, cieszące się
    kuriozalnymi przywilejami (PKP tonie w długach, zamyka połączenia, a
    pracownicy i rodziny jeżdżą pociągami darmo lub za symboliczne opłaty).
    Do tego bankrutujący powoli ZUS i co chwila reanimowana służba zdrowia.
    O tym, że edukację mamy fatalna (organizacyjnie i merytorycznie) wiedzą
    wszyscy. Polska to państwo, w którym na tle starej UE jest fatalnie.
    Oczywiście jest lepiej niż było, jesteśmy znacznie do przodu w
    porównaniu do takiej Rumunii, co nie oznacza że jest tu dobrze.

    Nie ma polskiego przemysłu, nie ma polskich banków, wszystko co sensowne
    (poza terytorium) zostało dawno temu (przez przodków PO vide
    prywatyzacja Lewandowskiego) wyprzedane za bezcen.

    Tak więc proponowałbym nie porównywać się do Francji albo nie cieszyć
    się, że u nas PKB jest +1%, a w Niemczech -6% bo w rzeczywistości
    jesteśmy biednym zaściankiem, z którym nikt na świecie się nie liczy i
    jestem pewien, że prędko się to nie zmieni :)

    --
    Mithos