  • Data: 2009-09-02 06:51:31
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: marco <u...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos pisze:

    > W Polsce też masz różne kotwice, które ciągną nas w dól : górnicy,
    > hutnicy, rolnicy i inne pasożytnicze grupy społeczne, cieszące się
    > kuriozalnymi przywilejami (PKP tonie w długach, zamyka połączenia, a
    > pracownicy i rodziny jeżdżą pociągami darmo lub za symboliczne opłaty).
    > Do tego bankrutujący powoli ZUS i co chwila reanimowana służba zdrowia.

    Absolutnie nie mogę zaprzeczyć. Niestety. Ale to naprawdę nie jest
    wyłącznie nasza specyfika. W każdym kraju znajdują się branże w zapaści
    utrzymywane w imię pokoju społecznego, w prawie każdym transport szynowy
    albo ledwo zipie (Amtrack ;) albo wymaga gigantycznego dofinansowania
    przez podatników (SNFC, DB)

    > O tym, że edukację mamy fatalna (organizacyjnie i merytorycznie) wiedzą
    > wszyscy.

    W którym kraju w europie jest wg. Ciebie dobry system edukacji? IMHO
    demonizujemy tutaj zacofanie Polski. Jasne są ładniejsze budynki i
    mniejsze klasy na zachodzie, ale problemy są nie mniejsze.

    > Polska to państwo, w którym na tle starej UE jest fatalnie.
    > Oczywiście jest lepiej niż było, jesteśmy znacznie do przodu w
    > porównaniu do takiej Rumunii, co nie oznacza że jest tu dobrze.

    Idąc tym tropem to dojdziemy do wniosku, że UE to zbiór państw które na
    tle USA/Japonii/wstaw-własny-pomysł jest fatalne i nie jest dobrze ;).
    Niestety nic z tego stwierdzenia sensownego nie wyjdzie ;)

    > Nie ma polskiego przemysłu, nie ma polskich banków, wszystko co sensowne
    > (poza terytorium) zostało dawno temu (przez przodków PO vide
    > prywatyzacja Lewandowskiego) wyprzedane za bezcen.

    Ale przepraszam mamy płakać, że większość banków została sprywatyzowana,
    ma sensownego inwestora i tworzy nowoczesny sektor bankowy zamiast
    splajtować w wczesnych latach 90tych razem z pieniędzmi im powierzonymi?

    Naiwne jest oczekiwanie, że po 20 latach funkcjonowania gospodarki
    wolnorynkowej Polska nagle nadrobi kilkudziesięcioletnie opóźnienie i w
    tak krótkim czasie wykształci potężne korporacje o zasięgu światowym. To
    jest myślenie życzeniowe nie mające podparcia w realiach.

    --
    MP