  • Data: 2009-09-01 21:31:17
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    BK napisał(a) w wiadomości:
    <3...@y...go
    oglegroups.com>...

    >Lopatologia: bardziej mi chodzi o to, ze nasze Panstwo sprzedaje
    >wszystko "jak leci" bo podobno panstwowe = nieoplacalne. Tylko dziwnym
    >trafem jakos jest tak, ze kupujacym jest czesto inne panstwo.

    Dlatego drwię z takiej "prywatyzacji". Co to za prywatyzacja jeżeli
    państwową firmę kupuje firma państwowa?
    A "jak leci" państwo powinno sprzedawać resztówki. Z licytacji.
    Co do reszty to albo sprzedać wszystko albo trzymać te min. 51%.

> [...]
    >francuskiemu sie oplaci.
    >
    >Stocznie tez sie nam nie oplacily, ale juz Katarski rzad ma je kupic i
    >jemu sie oplaci.
    >
    >Dalej tlumaczac lopatologicznie: jak to jest, ze rzadowi Anglii,
    >Francji, Niemiec, Kataru czy Chin oplaca sie inwestowac w biznes, a
    >naszemu nic sie nie oplaci?
    >
    >Czy moze to jest tak, ze niekoneicznie "panstwowe=zle" tylko po prostu
    >nasi politycy to ignorancji, ktorzy nie maja pojecia jak zorganizowac
    >zarzadzanie panstwowymi firmami? Panstwowa firma mozna zarzadzac
    >rownie skutecznie co prywatna trzeba tylko chciec.

    Może w innych państwach poradzono sobie z wsadzaniem znajomych na
    stanowiska w tych firmach? Może tam rozwiązano wieczny problem "ustaw
    kominowych"? Może tam nie ma tyle kontrowersji, czy dywidenda ma i w
    jakiej wysokości być wypłacana akcjonariuszom (m. in. zasilić budżet
    państwa)?
    Jeżeli u nas tego się nie załatwi to lepiej sprzedać.
    A co do Kataru - nie sądzę żeby rządzący tam musieli się o powyższe
    zasady zbytnio martwić...

    Arek